دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1399 - 09:58
ده‌نمکی در گفتگو با آنا:

برخی نامزدهای انتخابات 84 از من می‌خواستند فیلم انتخاباتی‌شان را براساس «فقر و فحشا» بسازم/ مستندهای اجتماعی باید هشداری به مسئولان باشد

یک فعال رسانه در رابطه با تأثیر مستندسازی در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: هدف از ساخت این مستندات و پخش آن باید هشدار به مسئولان و آگاه‌سازی جامعه باشد.
کد خبر : 554368
مسعود ده نمکی.jpg

مسعود ده‌نمکی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص اثرگذاری مستندات مبتنی بر آسیب‌های اجتماعی در آگاه‌سازی مردم و جلب توجه مسئولان به این معضلات گفت: به هر حال کسانی که این مستند را به خاطر دارند، می‌دانند مستند «فقر و فحشا»، پرمخاطب‌ترین مستند سینمای ایران شد و علاوه بر اینکه میلیون‌ها سی‌دی از آن تکثیر شد، جریان‌ساز و بحث‌ساز بود و تا یک سال در مورد آن صحبت می‌کردند.


وی با تأکید بر تأثیرگذاری مستندسازی در حوزه آسیب‌های اجتماعی افزود: معمولاً اینگونه مستندسازی‌ها بیشترین مخاطب را دارند و کمتر مستندی تا این اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال مستند «فقر و فحشا» در زمان خود توانست بر جریانات اجتماعی و سیاسی آن زمان تأثیر بگذارد که همه این موارد نشان‌دهنده اثرگذاری و بُرد این مستند در آن مقطع بود.


این فعال رسانه‌ای ادامه داد: در دهه 80 گفتمان مطالبه‌گری و عدالت را بخشی از رسانه‌ها تشدید می‌کردند و وقتی مستندی با این عنوان ساخته می‌شود و ده‌ها میلیون از آن تکثیر می‌شود، نشان‌دهنده اقبال مردمی است. این مستندات در گفتمان‌های کاندیداهای ریاست جمهوری که در آن دوره مطرح بودند، تأثیرگذار بود؛ کمااینکه بعضی از کاندیداهای سال 84 با بنده مذاکره می‌کردند که برای آنها فیلم انتخاباتی براساس همان «فقر و فحشا» و با رویکرد عدالت‌خواهی بسازم.


ده‌نمکی در رابطه با تأثیراتی که مستندسازی در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌تواند بر کنترل این معضل اجتماعی تأثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: هدف از مستندسازی‌ها در حوزه آسیب صرفاً برای کاهش فقر و فحشا را در جامعه نیست بلکه هدف از ساخت آنها این است که به مسئولان هشدار بدهد و آسیب‌شناسی کند.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: مسعود ده نمکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته