دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1394 - 16:34

برگزاری همایش «متن باز» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

همایش روز «متن باز» با برپایی ۵ کارگاه آموزشی fvhd آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم فرهنگ و جامعه‌ متن‌ باز در دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 55428

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به همت انجمن علمی کامپیو‌تر دانشکده فنی و مهندسی واحدتهران مرکزی همایش «روز متن‌باز» با حضور جمع کثیری از دانشجویان و استادان رشته مهندسی کامپیو‌تر برگزار شد.


مهندس محمدرضا کمالی‌فرد از دانش‌آموختگان دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی و از مهندسین شرکت Ericsson سوئد با محوریت «فرهنگ و جامعهٔ متن باز» به سخنرانی پرداخت.


از جمله مباحث مطرح شده از سوی کمالی فرد می‌توان: تاریخچه‌ای از شکل‌گیری فرهنگ هکر‌ها، سیستم‌عامل یونیکس، هسته‌‌‌ لینوکس، پروژهی گنو و دستاوردهای تاثیرگذار این فرهنگ بر فناوری‌های روز و پیشرفت علم را نام برد.


۵ کارگاه آموزشی با عنوان: راه‌های مختلف کسب درآمد با استفاده از فناوری‌ها و نرم‌افزارهای متن‌باز کاربردهای مختلف آن در صنعت امروز از سوی سعید نعمت‌اللهی، «آشنایی با نرم‌افزار مدیریت نسخه git» از سوی جواد ارجمندی، «سخت افزار باز» از سوی محسن دستجری‌زاده، «شروع برنامه‌نویسی وب در لینوکس» از سوی رضا شالباف‌زاده، «آشنایی مقدماتی دانشجویان با زبان برنامه‌نویسی پایتون» از سوی ستاره کریمی ۵ کارگاه آموزشی است که در این دانشکده برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته