دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با آنا:

نشست مشترک اهالی تئاتر و کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار می‌شود/ در چندماه اخیر در سکون نمانده‌ایم

غلامرضا منتظری درباره پیگیری مشکلات اهالی تئاتر گفت: پیگیری مشکلات لزوما در توان مجلس نیست اما حداقلش این است که باید صداقت داشته باشیم. بنشینیم، حرف بزنیم و مشکلات را بشنویم و اعلام کنیم کدام از بخش از ماجرا از دست ما برمی‌آید.
کد خبر : 554130
unnamed.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مشکلات حوزه فرهنگ و هنر طی ماه‌های اخیر به دلیل تعطیلات ناشی از شیوع کرونا، روز به روز مضاعف می‌شود تا جایی که اعتراض‌های گاه و بی‌گاه هنرمندان را از جهت عدم حمایت متولیان موجب شده است.


این مشکلات خصوصا در حیطه تئاتر و هنرهای نمایشی باعث شد که ابتدای هفته جاری، جمعی از اهالی تئاتر جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار پیگیری مشکلات و مطالبات آنان از ناحیه نمایندگان شوند. باید دید خواسته‌های آنان در عمل تا چه اندازه قابلیت فعلیت دارد و این امرز به چه شکل از سمت کمیسیون فرهنگی عملیاتی خواهد شد.


هفته آینده در نشستی مشکلات را بررسی می‌کنیم


غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار آنا گفت: پیگیر درخواست اهالی محترم تئاتر هستم و بر این اساس هم قرار است هفته آینده نشستی را با حضور برخی اعضاء کمیسیون، هنرمندان تئاتر و البته مدیران مرکز هنرهای نمایشی داشته باشیم. این نشست را در خانه تئاتر برپا خواهیم کرد تا مشکلات شنیده و پیگیری شود.


وی افزود: البته پیگیری مشکلات لزوما در توان مجلس نیست، اما حداقلش این است که باید صداقت داشته باشیم. بنشینیم، حرف بزنیم و مشکلات را بشنویم و اعلام کنیم کدام از بخش از ماجرا از دست ما برمی‌آید.



شخصا از آقای آشنا، مدیر مرکز خواسته‌ام به نشست بیایند تا رفع مشکلات دوباره حواله نشود نمی‌توان نسبت به واقعیات تئاتر بی‌تفاوت بود. باید چاره اندیشی کرد. مساله باید حل شود و خیلی هم آسان نیست اما صورت مساله را هم نباید پاک کرد.



این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: شخصا از آقای آشنا، مدیر مرکز خواسته‌ام به نشست بیایند تا رفع مشکلات دوباره حواله نشود. نمی‌توان نسبت به واقعیات تئاتر بی‌تفاوت بود. باید چاره اندیشی کرد. مساله باید حل شود و خیلی هم آسان نیست اما صورت مساله را هم نباید پاک کنیم.


در سکوت به سر نمی‌بریم


منتظری با بیان اینکه در این نشست صمیمی دغدغه‌های به حق اهالی تئاتر را خواهیم شنید، گفت:  من به شخصه هنر تئاتر را در حوزه فرهنگ و هنر امری تأثیرگذار می‌دانم به نحوی که می‌توانند ایجاد جریان کنند و افکار را تغییر دهند. به دوستان تئاتری هم پیغام دادیم تا در کنار مسئولان تئاتر، دغدغه‌هایشان را بشنویم بلکه همان جا تکلیف روشن شود.


وی درباره فعالیت‌های چندماه اخیر کمیسیون فرهنگی تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی در این چندوقت در سکون نگذشت؛ فعالیت‌هایی هم شکل گرفت و تحولاتی را در کمیسیون داشته‌ایم. در تلاشیم  کمیته‌های مستقل ایجاد کرده و ظرفیت مشاوران را افزایش دهیم.


جذب فعالان فرهنگ و هنر در کمیته‌های مجلس


وی در این باره توضیح داد: به دنبال راه‌اندازی طرحی هستیم تا بتوان بر حوزه‌های فرهنگ و هنر نظارت بیشتری بشود یعنی در کمیته‌های تخصصی شاهد حضور افرادی مشاور از زیرمجموعه‌های فرهنگ و هنر باشیم؛ افرادی که به عنوان نماینده حوزه‌ها در کنار ما باشند.



به دنبال ایجاد طرحی هستیم تا خود وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیروهای متخصص و توانمند از تئاتر، سینما و غیره را به کمیسیون فرهنگی مجلس معرفی کند تا هر تصمیمی که قرار است درباره این حوزه‌ها گرفته شود نظرات آنان نیز اعمال شود.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان ساخت: ما در هر کمیسیون سهمیه‌ای 4 الی 5 نفره از مشاوران تخصصی داریم که بر حسب تخصصشان در کمیته‌های ذیل کمیسیون با هدف نظارت و ارزیابی بهتر اضافه می‌شوند.


غلامرضا منتظری با این حال اعلام کرد؛ سراغ طرحی می‌رویم تا خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیروهای متخصص و توانمندی از تئاتر، سینما و غیره را به کمیسیون فرهنگی مجلس معرفی کند تا هر تصمیمی که قرار است درباره این حوزه‌ها گرفته شود، نظرات آنان نیز اعمال شود و  برنامه‌های مشورتی آنان را ملاک کار بگذاریم.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته