دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش منابع آبی آرسنیک‌دار در کشور

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه منابع آبی در برخی از نقاط کشور حاوی فلزات سنگین و آرسنیک هستند، گفت: اگرچه در این مناطق ار منابع آبی بدون مشکل استفاده می‌کنیم، تعداد منابع آبی دارای آرسنیک رو به افزایش است.
کد خبر : 55406

کوشیار اعظم واقفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه منابع آبی و سفره‌های آب زیر زمینی برخی مناطق مانند کردستان به لحاظ زمین‌شناختی مشکل آلوده بودن به فلزات سنگین را دارند، افزود: متاسفانه ما این منابع آب را از دست داده‌ایم و نمی‌توان از آنها در جهت تامین نیاز شرب استان استفاده کرد.


وی تصریح کرد: باید از منابع آبی موجود به درستی استفاده کنیم چرا که با از بین رفتن این منابع اندک دیگر هیچ آبی نخواهیم داشت.


اعظم واقفی ادامه داد: البته می‌توان به سراغ سیستم‌های تصفیه‌ آب فلزات سنگین رفت اما گران قیمت هستند و ما به ناچار تنها در برخی نقاط می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.


مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آبفای کشور بیان کرد: در بسیاری از نقاط کشور به علت کم بودن میزان منابع آبی ممکن است درصد املاح بالا باشد و در هنگام نوشیدن آب مزه شوری یا سختی آن کاملا احساس شود.


وی تاکید کرد: در اینگونه مناطق ترجیحا باید آب شرب روزانه از منابع آبی مطمئن مانند آب‌های بسته‌بندی و یا خروجی آب‌شیرین‌کن تامین شود.


اعظم واقفی با تاکید بر اینکه نوشیدن آب سخت هیچ مشکلی به لحاظ سلامتی برای فرد ایجاد نمی‌کند، عنوان کرد: اما غلظ شدن آب به علت بالا بودن برخی املاح نگران‌کننده است که در صورت بی‌توجهی این منابع آبی نیز از دسترس خارج می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته