دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1399 - 10:14
مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:

دانشجویان مباحث مختلف را از راه و روش شهید سلیمانی استخراج کنند

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: دانشجویان باید در محیط دانشگاه مباحث مختلف نظامی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از راه و روش شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای ادامه راه انقلاب اسلامی استخراج کنند.
کد خبر : 553653
WhatsApp Image 2021-01-03 at 08.47.23.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قائم‌شهر، محمدعلی ورزی در وبینار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر به‌مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی به‌عنوان شخصیتی جامع و کامل در تمام زوایا در اوج و قله قرار دارد، اظهار کرد: اگر در تمام ابعاد وجودی سردار سلیمانی نگاه کنیم، می‌توانیم او را به‌عنوان یک مکتب و راه روشن در نظر بگیریم تا برای نسل‌های مختلف الگو باشد.


وی سردار سلیمانی را چهره بین‌المللی عنوان و بیان کرد: دانشجویان باید در محیط دانشگاه مباحث مختلف نظامی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از راه و روش شهید سلیمانی برای ادامه راه انقلاب اسلامی استخراج کنند.


مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه شخصیت سردار سلیمانی آنقدر عزیز و والاست که در جمله و کلمه نمی‌گنجد به برخی از ویژگی‌های شاخص وی اشاره کرد.


نبوغ نظامی؛ نخستین ویژگی سردار سلیمانی


ورزی نبوغ نظامی را نخستین ویژگی سردار برشمرد و بیان کرد: سردار مسلط به دانش رزم و مهارت‌های دقیق، حساس و کاربردی تجارب ارزنده در سه میدان دفاع مقدس، مبارزه با اشرار و مبارزه در جبهه مقاومت (عراق، سوریه، لبنان و فلسطین) بود.


وی اضافه کرد: روحیه سلحشوری و جنگندگی دومین ویژگی سردار بود که علاوه‌ بر هدایت مقاطع مختلف عملیاتی با شجاعت تمام در خطوط مقدم حضور می‌یافت وح ضور او در دل معرکه جنگ موجب دلگرمی و بالارفتن روحیه و توان نیروها می‌شد.


مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران ویژگی سوم سردار سلیمانی را روحیه شهادت‌طلبی وی عنوان و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی عاشق شهادت بود و از داغ فراق یاران همرزمش می‌سوخت و در دعاهایش همیشه از خدا طلب شهادت می‌کرد.


ورزی تأکید کرد: اخلاص چهارمین ویژگی حاج‌قاسم بود که به‌شدت از ریا و خودنمایی پرهیز می‌کرد. ظاهر بی‌آلایش و مؤمنانه‌ای داشت و اخلاص او خبر از باطن صاف و پالوده‌اش می‌داد.


ارادت و تمسک به اهل بیت(ع)


وی توضیح داد: ارادت و تمسک به اهل بیت(ع) ویژگی دیگر سردار بود که از عمق جان شیفته اهل بیت عصمت و طهارت بود و اعتقاد و ارادت عجیبی به خاندان رسالت داشت.


مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران ولایتمداری را از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و ادامه داد: او به غایت ولایتمداربود و به رهبر و مقتدای خودش عشق می‌ورزید. نگاه ایشان به‌عنوان یک افسر رشید اسلام به فرماندهی معظم کل قوا فقط از حیث رعایت سلسله مراتب نظامی نبود؛ بلکه فراتر بود و از جنبه اعتقادی به آن می‌نگریست، در دفاع از ولایت چنان بود که لقب مالک اشتر ولایت به وی نسبت داده شده است.


ورزی عشق به مردم را از دیگر شاخص‌های مهم شهید سلیمانی عنوان کرد و یادآور شد: او عمیقاً به این باور بود که مردم ولی‌نعمت ما هستند و این انقلاب و نظام حاصل تلاش آنان و متعلق به آنان است و همیشه تأکید می‌کرد که ما مدیون و وام‌دار این مردم عزیز هستیم و خدمت به آنان را باید افتخاری بزرگ برای خود بدانیم.


ارتباط با جوانان


وی گفت: ارتباط با جوانان از دیگر ویژگی‌های شهید بود که با وجود  تکریم گروه‌های سنی متفاوت ازجمله میانسالان و سالمندان، احترام خاصی برای جوانان قائل بود، جوانان را ارزشمندترین و پربهاترین سرمایه کشور می‌دانست و ارتباط عمیقی با آنان برقرار می‌کرد.


مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران اظهار کرد: سردار سلیمانی ارتباط عمیق با خانواده، توجه‌داشتن به خواسته‌های عاطفی خانواده، بستگان و خویشاوندان و دوستان و آشنایان را بر خود وظیفه می‌دانست.


ورزی تعبد و معنویت، فرامرزی‌بودن، دیپلمات برجسته، سختکوشی، نظم و انضباط، سرعت عمل، بیان تأثیرگذار، مسلط به فن خطابه، علاقه به فرهنگ و هنر، روحیه انقلابی، اعتدال، اهل افراط و تفریط نبودن، سنجیدگی و تدبیر در امور، سادگی و صفا، زندگی ساده و بی‌آلایشی، مردمی‌بودن، را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی عنوان کرد.


شهید سلیمانی عاشق مردم بود


وی یادآور شد: شهید سلیمانی عاشق مردم بود، درک عمیق از حقیقت دنیا و آخرت، توجه به اصل جبهه‌ای عمل‌کردن، صلابت و قاطع‌بودن در برابر دشمنان، متواضع و فروتن بودن در مقابل آحاد مردم را از دیگر شاخص‌های ویژه  سردار سلیمانی برشمرد.


به گزارش آنا، به‌مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی ویژه‌برنامه وبینار فرهنگی با عنوان سرباز وطن-سردار مقاومت به همت معاونت فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با حضور مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، رئیس، معاونان، استادان و کارکنان این دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته