شهید سلیمانی به اهمیت جنگ شناختی پی برده بود/ هندوستان چگونه تحریم دارو و غذا را دور زد؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دزفول، نشست تخصصی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به مناسبت سالروز شهادت سرداران مقاومت شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، چهلیمن روز شهادت دانشمند هستهای محسن فخریزاده و بزرگداشت حماسه 9 دی و دهه بصیرت با عنوان «نظریه مقاومت در مکتب علمی و دفاعی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و محسن فخریزاده» با سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: نظریه مسالمت به معنی تسلیم شدن کامل یا آرام در برابر استکبار است.
نظریه مقاومت در مکتب علمی و دفاعی شهیدان سلیمانی و فخریزاده
حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه با اشاره به نظریه مقاومت در مکتب علمی و دفاعی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و محسن فخریزاده ادامه داد: نظریه مقاومت بر خواندن تاریخ معاصر، فعالیتهای سیاسی جهان و درس گرفتن از آنها تأکید دارد.
وی با اشاره به استعمار انگلستان در هندوستان به بهانه سرمایهگذاری بیان کرد: این کشور هرگز خیری برای هندوستان نداشته است.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ژاپن هنوز هم مستعمره آمریکا است و ارتشی از خود ندارد، افزود: وقتی ترکیه مقابل آمریکا ایستاد، علیه این کشور هم کودتا شد و در نهایت به گفته خودشان ایران به کمک آمد.
خسروپناه با تبیین جنگ شناختی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به اهمیت این نوع جنگ پی برد و در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه اکنون با جنگ شناختی ملتها را له میکنند، تبیین کرد: تسلیم حدی ندارد و کشوری که مسالمت را در پیش گیرد باید مرتب عقبنشینی کند.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با گوشزد کردن خطر توطئه دشمنان برای تجزیه ایران تبیین کرد: جنگ تحمیلی با هدف تجزیه ایران انجام شد و این برنامهها در منطقه سابقه دارد؛ استعمار، پاکستان را در برابر هندوستان ایجاد کرد و اقبال لاهوری نخستین نظریه را در این باره ارائه داد.
خسروپناه یادآور شد: حدود نیمی از مسلمانان بعد از ایجاد پاکستان از این کشور به هندوستان و بنگلادش رفتند و جمعیت مسلمانان هندوستان کاهش یافت.
وی با بیان اینکه پاکستان و هندوستان هر دو بمب اتم دارند، گفت: آمریکا سه دهه هندوستان را تحریم دارو و غذا کرد، اما اکنون این کشور در تولید غذا جزء نخستین کشورهای جهان و دومین کشور در حوزه «آی.تی» است.
ماجرای پایان تحریمهای هندوستان توسط آمریکا در سال 2000
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، پایان تحریمهای هندوستان توسط آمریکا در سال 2000 را یادآور شد و افزود: مقاومت در هندوستان جواب داد، اما مسالمت و تسلیم در لیبی این کشور را به این وضعیت ناخوشایند درآورده است.
خسروپناه درباره وضعیت کنونی جامعه ایران نیز گفت: 30 درصد مشکلات مربوط به تحریمها و 70 درصد آن مربوط به خودتحریمی است.
وی به نظریه مقاومت اشاره کرد و ادامه داد: نظریه مقاومت میگوید با تمام کشورها مذاکره کنید، نه اینکه محدود به آمریکا و اروپا باشید. این نظریه تجلی نظریه مقاومت را در حوزه دفاعی حاج قاسم سلیمانی و تجلی نظریه علمی را شهید محسن فخریزاده معرفی کرده است.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: نظریه مقاومت 6 رکن دارد. رکن اول عقلانیت است که یکی از مهمترین ارکان آنهاست، یعنی فکر وتدبیر کردن و رسیدن به هدف، رشنالیتی یعنی تدبیر اندیشمندانه رسیدن به هدف.
خسروپناه، رکن دوم را مدیریت عنوان و تأکید کرد: برخی علم را برای آموزش و برخی دیگر آن را برای پژوهش میدانند؛ از سوی دیگر بعضیها علم، آموزش و پژوهش را برای مدیریت نتجهبخش فرا میگیرند که به فرمایش مقام معظم رهبری یعنی همان مدیریت جهادی.
وی، رکن سوم را شجاعت عنوان کرد و گفت: از مبانی شجاعت، عقلانیت و دانش است، اما نه اینکه هرکس عقلانیت و دانش داشت شجاع هم هست.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، مولفه چهارم را معنویت عنوان کرد و متذکر شد: معنویت یعنی با عالم معنا ارتباط داشتن، عقلانیت و معنویت دقیقاً نقطه مقابل سابجکیویزم(Subjectivism) یعنی عقلانیت زمینی بریده از آسمان است.
خسروپناه یادآور شد: معنویت یعنی عقلانیت یا اینکه همان عقل استدلالگر و پیوند با آسمان و عالم معنا را هم داشته باشید. عقلانیت و معنویت باید در کنار هم داشت که این دو مکمل یکدیگر هستند.
وی، مولفه پنجم و ششم را عبادت و حکمت عنوان کرد که عبادت یعنی کار برای خدا انجام دادن و حکمت نتیجه پنج مولفهای است که مطرح شد.
تأکید بر تدبیر اندیشمندانه برای رسیدن به اهداف انقلابی
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم تدبیر اندیشمندانه برای رسیدن به اهداف مدنظر بیان کرد: حاج قاسم با تدبیر و عقلانیت، فاطمیون و زینبیون را ایجاد کرد که اکنون افرادی دانشمند و قدرتمند در بین آنها وجود دارد.
خسروپناه افزود: شهید فخریزاده دارای تخصص مهندسی هستهای و مدرک فوق لیسانس بود، اما در برخی جلسات او استاد تمامهای فلسفه و فیزیک نیز حضور داشتند و از او درس آموختند.
وی با بیان اینکه شهید فخریزاده علم را برای مدیریت نتیجه بخش آموخت، تأکید کرد: شهید فخریزاده در زمینه علم هستهای و تولید واکسن کرونا از این طریق فعالیت کرد.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، شجاعت را یکی از مولفههای مهم مقاومت دانست و افزود: ترس موجب ممانعت از حرکت با وجود داشتن دانش میشود.
خسروپناه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر علم و پژوهش گفت: علاوه بر تکرار حرفهای حضرت آقا لازم است این حرفها عملی شوند.
وی با بیان اینکه شجاعت در شخصیت حاج قاسم وجود داشت، افزود: معنویت و عبادت از مولفههای مقاومت هستند و به معنی پیوند با آسمان علاوه بر استفاده از عقلانیت است.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه درصدی از مبتلایان به کرونا بهدلیل ترس از این بیماری و ناامیدی فوت میکنند، بیان کرد: یکی از راههای امید به زندگی، معناشناسی و ارتباط با خدا است.
خسروپناه با تأکید بر اینکه دانش باید در خدمت به شهرها باشد، گفت: دانشگاه باید برای رفع مشکلات جامعه نظیر فاضلاب خوزستان و جرایم و راهکار ارائه دهد.
وی با بیان اینکه اداره جامعه با دانش ممکن است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی و جندی شاپور دزفول باید در خدمت و پشتیبان مسوولان شهرستان باشند، چراکه اداره شهر و دانشگاه بدون دانش ممکن نیست.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: استادان دانشگاهی درصورت دنبال کردن نظریه مقاومت تأثیرگذاری بیشتری در جامعه دارند، اما متأسفانه برخی استادان همچنان گرفتار اصولگرایی و اصلاحطلبی هستند و انسجام ندارند.
خسروپناه با بیان اینکه دانش و اخلاص استادان دانشگاهی دزفول در مسیر رشد شهرستان هدایت شود، افزود: شهید سلیمانی و فخریزاده اصولگرا و اصلاحطلب نبودند، بلکه ولایی بودند و به جامعه خدمت میکردند.
انتهای پیام/4078/
انتهای پیام/