دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1399 - 16:16

وقتی می‌توان از رسانه‌ای دیجیتال چندین میلیون دلار پول درآورد!

پسربچه‌ای ۹ ساله می‌تواند سالانه چیزی حدود ۳۰ میلیون دلار فقط با باز کردن جعبه اسباب‌بازی‌های نو و اظهارنظر درباره‌شان، پول درآورد.
کد خبر : 553209
13206877_930.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا،  رایان کاجی پسر ۹ ساله‌ای است که در تگزاس آمریکا زندگی می‌کند. او چند سالی است که با فعالیت‌هایش در کانال یوتیوب «دنیای رایان» به ثروتی عظیم دست پیدا کرده است.


رایان در کانالش کاری می‌کند که آرزوی هر کودکی است. جعبه‌های اسباب‌بازی‌های تازه را می‌گیرد، باز می‌کند و با آن‌ها بازی و اظهارنظر می‌کند.


او سال ۲۰۲۰ از یوتیوب حدود ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پول درآورده است. البته این درآمد یوتیوبی نوک کوه یخ است و او با فروش اسباب‌بازی و پوشاک ۲۰۰ میلیون دلار دیگر به جیب زده است.


این شهرت در دنیای کودکان باعث شده که شبکه «نیکلودین» دنبال امضای قرارداد تولید برنامه با او باشد و احتمالا چندین میلیون دلار هم از این قرار به دست خواهد آورد.


زندگی پدر و مادر این کودک چنان تحت تاثیر این فعالیت مجازی قرار گرفت که آن‌ها شهرت خود را از «گوان» به «کاجی» تغییر دادند. کاجی نامی بود که آن‌ها برای فعالیت مجازی پسرشان انتخاب کرده بودند.


«اینفلوئنسر کودک»؛ میلیونر کوچک دنیای مجازی / وقتی می‌توان از رسانه‌ای دیجیتال چندین میلیون دلار پول درآورد!


رایان کاجی پردرآمدترین یوتیوبر جهان


شاید کودکان در مواجهه با «اینفلوئنسر‌های کودک» با خطراتی روبه‌رو باشند که پدر و مادر به آن‌ها آگاه و دانا نیستند


کانال یویتوبی این «اینفلوئنسر کودک» بیش از ۴۱ میلیون نفر مشترک دارد و ویدئو‌های آن بیش از ۱۲ میلیارد بار دیده شده‌اند. پربازدیدترین ویدئوی این کانال چیزی فراتر از ۲ میلیارد تماشا دارد.


محصولات ناسودمند، درآمد سودمند!


در این میان مشکلاتی هم پیش آمده است. مثلا کمیسیون فدرال تجارت آمریکا پرونده‌ای علیه این خانواده گشوده است و در حال تحقیق درباره کار آن‌ها است. آن‌ها متهم شده‌اند که اسپانسر‌های برنامه‌هاشان را به آن‌طور که باید آشکار نکرده‌اند. یکی از شکایاتی که علیه آن‌ها ثبت شده است، می‌گوید: «حداقل ۹ درصد ویدئو‌های آن‌ها اسپانسری دارد که برای تبلیغ محصولش پول پرداخته است. محصولی که بازار هدفش کودکان زیر ۷ سال است. افرادی که به دلیل سن پایین توانایی فرق گذاشتن میان «تبلیغ» و «معرفی» کالا را ندارند. این تبلیغ‌ها بیشتر برای خوردنی‌های ناسودمند است.»


رایان کاجی پردرآمدترین یوتیوبر جهان


بنجامین باروز استاد روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه در دانشگاه نوادا ترند‌های در حال ظهور و شبکه‌های اجتماعی تحقیق می‌کند، در این باره هشدار می‌دهد: «شاید کودکان در مواجهه با «اینفلوئنسر‌های کودک» با خطراتی روبه‌رو باشند که پدر و مادر به آن‌ها آگاه و دانا نیستند. رایان در آغاز اینفلوئنسری بود که مورد توجه کمپانی‌های اسباب‌بازی قرار می‌گرفت تا هنگام بازی محصولاتشان را معرفی کند، اما حالا خودش به یک برند تبدیل شده است که همه‌جا حضور دارد. این حقیقتی شوکه‌کننده است.»


باروز نخستین بار با پدیده «اینفلوئنسر‌های کودک» از طریق فرزندان خودش آشنا شده است که از او می‌خواستند همانند خانواده رایان عمل کند: «با خودم گفتم ماجرا چیست که آن‌ها می‌خواهند مثل خانواده رایان شویم. در خانواده رایان مدام محصولات جدید از راه می‌رسند، باز و مصرف می‌شوند. هر روز اسباب‌بازی تازه‌ای از راه می‌رسد. مصرف‌گرایی مداوم پیامی است که در دل این ویدئو‌ها به گوش بچه‌ها می‌رسد.»


پردرآمدترین یوتیوبر‌های سال ۲۰۲۰


در یک سالی که گذشت یوتیوبر‌ها برتر در مجموع چیزی بیش از ۲۱۱ میلیون دلار درآمد داشتند. این رقمی است که نشریه فوربز در گزارش سالانه خود به آن اشاره کرده است. رتبه نخست که مشخص است و به رایان کاجی تعلق دارد.


نفر دوم هم جوانی ۲۲ ساله به نام جیمی دونالدسن است. او را در یوتیوب با نام «مستربیست» می‌شناسند و در یک سال گذشته ۲۴ میلیون دلار از این شبکه اجتماعی اشتراک ویدئو پول درآورده است. او که تازه به فهرست پولدار‌های یوتیوب وارد شده بیش از همه با ویدئو‌هایی مشهور شد که تولیدشان هزینه زیادی می‌طلبد. بخشیدن تصادفی مبلغی هنگفت به فردی ناشناس و ضبط کردن اتفاقات پیش و پس از آن یکی از تولیدات او است.


در رده سوم پردرآمد‌های یوتیوب یک گروه ایستاده‌اند. گروهی با نام «دود پرفکت» که در ویدئوهایشان از ورزش و بازی‌های گوناگون به عنوان موضوع محوری استفاده می‌کنند. آن‌ها در یک سال گذشته ۲۳ میلیون از یوتیوب به دست آوردند و کانالشان در این شبکه اجتماعی بیش از ۵۴ میلیون مشترک دارد.


در جایگاه چهارم یکی از قدیمی‌های تولید محتوا در یوتیوب ایستاده است. «رت اند لینک» دو نفر با نام‌های رت مک‌لافلین و چارلز لینکلن هستند که از سال ۲۰۱۲ با تاک‌شو‌های متفاوت مشغول کار هستند. آن‌ها با ۲۰ میلیون دلاری که سال پیش از یوتیوب به دست آوردند، نشان دادند که پس از این همه سال هنوز ذائقه مخاطب را به خوبی می‌شناسند.


مارک ادوارد فیشباخ پنجمین نفر فهرست با درآمد ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری است. او با عنوان «مارکی‌پلایر» بازی می‌کند و پول پارو می‌کند. از مشهورترین کار‌های او در یوتیوب معرفی بازی «Cry of Fear» در ۳۱ قسمت است.


انتشار این خبر دلیل بر تایید محتوای آن نیست و تنها از خبرگزاری خبرآنلاین بازنشر شده است.


منبع: خبرآنلاین


انتهای پیام/ 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب