دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1399 - 00:22
معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی:

نظام سلطه از همه ابزارهای بین‌المللی برای محدود کردن جهان اسلام استفاده می‌کند/ فرا رسیدن زمان اخراج آمریکا از منطقه

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: آمریکا به‌عنوان یک نظام سلطه‌گر از همه ابزارهای بین‌المللی برای محدود کردن جهان اسلام استفاده می‌کند.
کد خبر : 552976
1134492.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شهید قاسم سلیمانی معمار محور مقاومت است. درحالی‌که آمریکایی‌ها به اشغال عراق مشغول بودند، حاج قاسم  در اقدامی منحصربه‌فرد توانست شجره خبیثه داعش را از روی زمین بردارد.


«حسین اکبری»، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: حاج قاسم سلیمانی برای همه شخصیتی شناخته‌شده است و در داخل کشور، کشورهای اسلامی و حتی در عرصه بین‌المللی وی را به‌خوبی می‌شناسند. به نظر من نقش حاج قاسم و تأثیرش در تحولات منطقه به محیط منطقه‌ای بازمی‌گردد.


حسین اکبری


وی افزود: امروز شاهدیم که جهان اسلام از همه طرف مورد هجوم واقع شده است. از منظر اندیشه‌ای سعی می‌کنند جریان افراطی و تکفیری را تقویت کنند و از منظر بین‌المللی سعی می‌کنند انزوای سیاسی را بر جهان اسلام تحمیل کنند. آمریکا به‌عنوان نظام سلطه‌گر از همه ابزارهای بین‌المللی برای محدود کردن جهان اسلام استفاده می‌کند.


معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی عنوان کرد: حضور رژیم صهیونیستی دلیل روشنی است که نشان می‌دهد غربی‌ها از 70 سال پیش حمله و جنگ را علیه جهان اسلام آغاز کرده‌اند و یکی از اهداف آن‌ها این است که به فتنه مذهبی و اختلافات قومی دامن بزنند و گسل‌هایی ایجاد کنند تا بتوانند بر شدت اختلافات بیفزایند.




بیشتر بخوانید:


جهان امنیت خود را مدیون شهید قاسم سلیمانی است




اکبری گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از همه ابزارشان استفاده می‌کنند، طوری که شیطان برای اغفال بشر از همه ابزار خودش استفاده می‌کند؛ آن‌ها همان مأموریت شیطان را اجرا می‌کنند. در مقابل اراده خداوند بر این است که حجتش بر روی زمین باقی بماند.


وی عنوان کرد: لطف خداوند باعث شد جبهه مقاومت تشکیل شود که در جنگی نامتوازن و با حداقل امکانات در مقابل تمام زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی ایستاده است. محور مقاومت توانسته است پیروزی‌های بزرگی به‌دست بیاورد و این باعث شده است در منطقه و حتی در حوزه بین‌الملل قدرت مقاومت، حرکت زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی آمریکا را متوقف کند.


اکبری گفت: توقف حرکت زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی آمریکا علاوه بر اینکه نظم جدیدی را در دنیا تعریف کرده و امنیتی را در دنیا به وجود آورده، توانسته است تأثیرگذار باشد و تأثیر آن این است که باوری برای ملت‌های غیرمسلمان به وجود آمده که اگر در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا بایستند، خداوند به آن‌ها کمک می‌کند و می‌توانند پیروزی به دست بیاورند.


وی تأکید کرد: با وجود اینکه آمریکا بعد از شوروی، یک نظام تک‌قطبی بود، معارض نمی‌دیدند و فکر می‌کردند بیش از گذشته می‌توانند سلطه‌ خود را توسعه دهند، در مقابل مقاومت نه‌تنها نتوانستند عرض اندام کنند، بلکه از گذشته ضعیف‌تر ظاهر شدند. امروز بحث افول آمریکا به‌طور جدی در داخل آمریکا نیز مطرح است. حتی در رژیم صهیونیستی نیز به شکلی مطرح است و مقاومت از قدرت و برتری محسوسی برخوردار است.



این عنایت الهی است که معادله در حوزه بین‌الملل عوض شود و امنیت جهانی به وجود بیاید.



اکبری تصریح کرد: فرض کنید اگر مقاومت نبود، آمریکا بعد از شوروی چه کار می‌کرد؟ اگر مقاومت نبود، داعش در جهان اسلام چه کار می‌کرد؟ همه این فرضیه‌ها را مقاومت توانست برهم بزند و امروز این افتخار را دارد که نه‌تنها برای منطقه و جهان اسلام، بلکه برای بشریت امنیت به وجود آورده است.


معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره فراهم شدن زمینه‌های اخراج آمریکا از منطقه گفت: معتقدم آمریکایی‌ها اگر عقل داشته باشند، قبل از اینکه گفته شود از منطقه بروند، خودشان باید چنین تصمیم بگیرند. همه شکست‌هایی که در این مدت متحمل شدند به‌عنوان دلیل و منطق کافی است که از شکست‌های بعدی‌شان جلوگیری کنند. گرچه آن‌ها تصور می‌کنند بعد از شهادت سردار سلیمانی ممکن است اوضاع بهتر شده باشد، ولی دست‌کم در عراق، ایران و دیگر مناطق بدتر شد.


وی افزود: هر اقدامی آن‌ها انجام دهند، مانند کسی است که در باتلاق دست و پا می‌زند و بیشتر فرو می‌رود، ولی نجات نمی‌یابد. بنابراین توصیه انسانی این است که برای نجات مردم آمریکا، بیشتر هزینه نکنند و ترجیح می‌دهیم آن‌ها خود به خانه‌شان بروند، اجازه دهند فلسطینی‌ها به خانه‌شان بازگردند و بقیه انسان‌ها هم در خانه‌شان جای امنی داشته باشند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته