دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1394 - 11:31
در گفت‌وگو با آنا

سرمربی تیم ملی بوکس: روزی 100 هزار تومان هزینه هر ملی‌پوش است!/ نفوذ سیاسی ناطق نبود بوکس در ایران وجود نداشت

علیرضا استکی‌ گفت: به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس ماهی 400 هزار تومان از فدراسیون حقوق می گیرم؛ واقعا با این رقم‌ها روحیه‌ای برای کار کردن باقی ‌نمی‌ماند.
کد خبر : 55293

در سال منتهی به المپیک ریو، بسیار از ورزشکارانی که مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کردند با مشکلات مالی زیادی دست وپنجه نرم می‌کنند. یکی از رشته‌های ورزشی المپیکی ایران، رشته بوکس است که ملی‌پوشان این رشته گلایه‌های زیادی از وضعیت مالی خودشان دارند.


سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد مشکلات مالی فدراسیون بوکس و وضعیت بد ملی‌پوشان این رشته اظهار کرد: «درحال حاضر 30 ملی‌پوش در اردوی تیم ملی حضور دارند و فدراسیون ماهانه برای هر ملی‌پوش سه میلیون تومان هزینه می‌کند. تقریبا ماهی 100 میلیون تومان هزینه اردوهای تیم ملی بوکس در یک ماه است و بودجه‌ فعلی که در اختیار فدراسیون قرار دارد، کفاف خرج اردوهای تیم ملی را نمی‌دهد.»


وی ادامه داد: «در فاصله کوتاهی که تا شروع المپیک داریم باید نهایت تلاش خودمان را برای کسب سهمیه این مسابقات و نتیجه گیری خوب در المپیک انجام دهیم، اما با بودجه فعلی نمی‌شود اردوی مناسبی برای ملی‌پوشان در نظر گرفت. تیم ملی نیاز به اردوهای خارجی دارد که برای برگزاری یک اردوی چند روزه در خارج از کشور باید 100 میلیون تومان هزینه کرد. اردوهای داخلی که برای ملی‌پوشان در نظر گرفتیم، تقریبا روزی 100 هزار تومان هزینه هر ملی‌پوش است. اگر وزارت ورزش بودجه‌ای که برای بوکس را در نظر گرفت در اختیار فدراسیون بگذارد، شاید بتوان اردوهای مناسبی برای ورزشکاران بوکس برگزار کرد، اما از یک میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه پیشنهادی وزارت ورزش برای بوکس تنها 600 میلیون تومان در اختیار فدراسیون قرار گرفته است. من خودم به عنوان سرمربی تیم ملی ماهی 400 هزار تومان حقوق می‌گیرم، واقعا با این رقم‌ها روحیه‌ای برای کار کردن باقی ‌نمی‌ماند.»


سرمربی تیم ملی بوکس در مورد نقش فدراسیون در تامین هزینه‌های مالی پوشان گفت: «فدراسیون نهایت تلاش و سعی خودش را برای پیشرفت این رشته ورزشی انجام می‌دهد. ما بوکس را مدیون احمد ناطق نوری هستیم و اگر نفوذ سیاسی او نبود رشته ورزشی بوکس در ایران وجود نداشت. در رشته‌های ورزشی انفرادی مانند بوکس، گرفتن اسپانسر نقش مهمی در تامین هزینه‌های مالی دارد اما وقتی در ایران پخش تلویزیونی این رشته وجود ندارد هیچ اسپانسری در این رشته سرمایه‌گذاری نمی‌کند.»


استکی در مورد شانس کسب سهمیه المپیک توسط ملی‌پوشان بوکس افزود: «ما هنوز سهمیه المپیک برای مسابقات ریو را کسب نکردیم. اولین شانس ما حضور در مسابقات قطر بود که به دلیل مشکلات مالی در این رقابت‌ها شرکت نکردیم. دومین شانس ما برای کسب سهمیه مسابقات چین است که در فروردین ماه برگزار می‌شود و شانس آخر ما هم مسابقات آذربایجان است که در خرداد 95 در این کشور برگزار می‌شود.»


وی درباره وضعیت ملی‌پوشان تیم ملی و شانس کسب مدال در المپیک در رشته بوکس بیان کرد: «ما در بعضی از وزن‌ها ورزشکاران خوبی داریم که به نتیجه‌گیری آنها در المپیک امید زیادی داریم. در وزن 75 کیلوگرم سجاد محرابی یکی از بهترین‌های آسیا در این وزن است. مرادی و شوریان هم جز بوکسورهایی هستند که شانس زیادی برای افتخار آفرینی در المپیک دارند. متاسفانه حسن شاهینی را برای المپیک از دست دادیم. او در بهترین شرایط خودش به سر می برد و یکی از شانس‌های ما برای کسب مدال در المپیک بود. تیم جوانی داریم که در کنار دو ملی‌پوش با تجربه راهی مسابقات می‌شوند تا نتایج دلخواه ما را کسب کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته