دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1394 - 09:38

برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع انتخابات در مرکز روانسر

کرسی آزاداندیشی با موضوع انتخابات در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز روانسر برگزار شد.
کد خبر : 55243

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در جلسه کرسی آزاداندیشی با موضوع انتخابات که به همت دفتر فرهنگ اسلامی مرکز و انجمن ادبی میرزا احمد داداشی مرکز روانسر در سالن اجتماعات دانشگاه با مشارکت فعال دانشجویان برگزار شد، با تبریک روز دانشجو با طرح این سوال که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم، گفت: شرکت در انتخابات پیش رو و هر انتخاباتی که در نظام جمهوری اسلامی برگزار می‌شود از سه دیدگاه وظیفه هر ایرانی است که در آن حضور داشته باشد.


دکتر شهرام فتاحی این سه دیدگاه را به این شرح بیان کرد: نگاه اول بعد اسلامی و ملی، چون مسلمان هستیم، وظیفه دینی و اعتقادی ما ایجاب می‌کند بر اساس آیات و روایات که می‌فرماید خداوند سرنوشت هیچ ملتی و قومی را تغییر نمی‌دهد، مگر خود آنان بخواهند در انتخابات که سرنوشت ساز است، شرکت کنیم. نگاه دوم: بر اساس عقلانیت اداره جامعه نیاز به مدیریت و قانون دارد و انتخابات متولیان این مهم را تعیین می‌کند و نگاه سوم: از منظر تجربه است که در هر صحنه‌ای مانند انقلاب سال ۵۷ و حماسه دفاع مقدس ملت حضور فعال داشته‌اند در آن آزمون پیروز شده‌اند.


وی انتخاب اصلح بر اساس توانایی و درایت فرد را بر انتخاب قومی و آشنایی بسیار ارزشمند‌تر و موثر‌تر عنوان کرد و گفت: مردم بابصیرت و آگاه ایران اسلامی با وجود همه تلاش دشمن برای دلسرد کردن آنان در همه صحنه‌ها حضوری پرشور داشته‌اند و امسال نیز با توجه به شرایط حساس، حماسه سیاسی دیگری خلق خواهند کرد.


فتاحی اظهار کرد: وظیفه داریم پس از تایید صلاحیت کاندیدا‌ها از میان افراد صالح، فرد اصلح را انتخاب کنیم.


وی به تشریح اهمیت و جایگاه مجلس و قانونگذاری و همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات نیز پرداخت.


در ادامه مهندس عباسی نماینده ریاست عالیه دانشگاه در تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز حضور داشت و رهنمودهایی درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته