دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1399 - 12:00
نماینده حماس در تهران در گفتگو با آنا:

حاج قاسم ایمان راسخ داشت رژیم صهیونیستی باید نابود شود/ موضوع فلسطین، خط قرمز جهان اسلام

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایمان راسخ داشت رژیم صهیونیستی باید نابود شود.
کد خبر : 552369

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در آستانه نخستین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس»، نایب‌رئیس حشدالشعبی و همراهانش در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد قرار داریم؛ حادثه‌ای که با پهپاد آمریکایی و به دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا انجام شد.


به تعبیر «حسین رحال»، مسئول اطلاع‌رسانی و فضای مجازی حزب‌الله لبنان، شهید قاسم سلیمانی شخصیتی چندوجهی داشت که در لبنان شاید بتواند مشابه آن را در فردی همچون شهید «عماد مغنیه» یافت که اشراف کاملی بر مناطق و استان‌های مختلف محل عملیات داشت و نقاط ضعف و قوت مناطق حیاتی را می‌دانست.


شهید سلیمانی گره‌گشای عملیات‌ مختلفی بود که در آن مشارکت داشت و با فکر راهبردی خود موقعیت‌ها را به فرصتی برای پیروزی تبدیل می‌کرد. حضور و نقش وی نه‌تنها در عراق و لبنان، بلکه در فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی محسوس است.


«خالد قدومی»، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: ما باید زندگی عملی شهید قاسم سلیمانی را که اعتقاد راسخ به خدا، اسلام و سیره پیامبران و اولیای الهی داشت، مطالعه کنیم و از آن الگو بگیریم. حاج قاسم و جمهوری اسلامی آرمان حمایت از ملت مظلوم فلسطین را داشتند و دارند در این راستا اقدامات عملی انجام داده‌اند؛ آرمانی که چهارچوبی مبتنی بر اعتقادات اسلامی دارد و شهید سلیمانی و جمهوری اسلامی حمایت از فلسطین و مردم مظلوم آن را در دستور کار دارند.




بیشتر بخوانید:


شهید سلیمانی با فکر راهبردی موقعیت‌ها را به فرصت پیروزی تبدیل می‌کرد




وی افزود: غرب رژیم جعلی صهیونیستی را در منطقه ایجاد کرد تا اهداف نامشروعش را محقق کند، ولی جمهوری اسلامی عزم خود را جزم کرده است تا اسرائیل را نابود کند. حمایت از فلسطین موضوعی انسانی است که باید دنبال شود، زیرا ما به حکم انسان بودن از موضوعات انسانی، دینی، ایمانی، اخلاقی و فرهنگی حمایت می‌کنیم. با وجود این، برخی حقوق دیگران را می‌دزدند و به آن‌ها نمی‌دهند.


بازدید نماینده حماس خالد قدومی از خبرگزاری آنا


نماینده حماس در تهران تأکید کرد: فلسطین و حقوق فلسطینیان خط قرمز مسلمانان است و حاج قاسم ایمان راسخ به آن داشت و معتقد بود رژیم صهیونیستی باید نابود شود. در این راستا جهان اسلام باید نقشه مشخصی علیه رژیم صهیونیستی داشته باشد.


قدومی گفت: مشکل اصلی امروز استکبار و قدرت‌های زورگوست، زیرا قدرت‌های استکباری به زور اعتقاد دارند و به حقوق بشر و انسانیت وقعی نمی‌نهند. عادی‌سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و دشمن صهیونیستی در حالی است که از سویی شاهد آزار و اذیت، بی‌عدالتی و خیانت صهیونیست‌ها هستیم و از سوی دیگر کشورهای عربی مدعی هستند اسرائیل دشمن آن‌ها نیست و برایش در منطقه حق قائل هستند.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته