دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1399 - 14:38
سخنگوی حماس:

قاسم سلیمانی برای دفاع از آرمان‌های امت اسلامی شهید شد

سخنگوی مقاومت اسلامی فلسطین گفت: فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از آرمان‌های امت اسلامی شهید شد.
کد خبر : 552166
2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «حازم قاسم» عصر امروز در همایش جبهه جهانی «شباب المقاومة» که در قم برگزار شد، گفت: امروز در بلندمرتبه و والاترین دیدارها و پاک‌ترین اجتماعات گرد هم آمده‌ایم، زیرا این دیدارها و اجتماعات در هنگامه‌ای برگزار می‌شود که به افتخار شهدا است؛ شهدایی که دلیلی را برای راستی و وابسته بودن خود به دین، وطن و امتشان ارائه کردند.


وی افزود: شهیدان با ارزش‌ترین چیزی را که یک انسان در اختیار دارد، تقدیم کردند و آن خون، روح و جانشان در راه سربلندی امت خود و یاری رساندن به دینشان و مقدسات امت خود است.


سخنگوی مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از آرمان‌های امت خود زندگی کرد و برای آن به شهادت رسید و به‌طور مداوم از مقاومت فلسطین پشتیبانی می‌کرد. هنگامی که این دیدار در سطح و بزرگداشت سپهبد قاسم سلیمانی باشد، کلمات از بیان و سخن از صدق و وابستگی ایشان ناتوان می‌مانند؛ زیرا ما در برابر نمونه‌ای زنده از این راستی و بزرگی و صدق با خدا و با ملت‌ها و امت قرار داریم.


حازم قاسم عنوان کرد: امروز در نخستین سالگرد ارتقای فرمانده سلیمانی به درجه شهادت هستیم و به میزانی که شهادت وی افتخاری برای امت و دستاوردی شخصی برای خود است، باعث انرژی اضافی برای روند انقلاب و مقاومت در امتداد محور طولانی آن شد.


وی افزود: ما در مقابل دوگانه فداکاری بزرگ و راستی و وابستگی و در طرف دیگر در مقابل جنایت زشتی که این استعمارگر صهیونیست و آمریکایی آن را مرتکب می‌شود، قرار داریم. پس آنان همیشه تلاش و خیال می‌کنند با نبود فرماندهان بزرگ و مجاهدان نیکوکار می‌توانند به این آرمان پایان دهند یا آن را متوقف کنند؛ آرمانی که یک رزمنده عرب مسلمان فلسطینی برای آن می‌جنگد و برای آن مبارزه می‌کند.


حازم قاسم گفت: شهید قاسم سلیمانی نمونه زنده‌ای را در تبدیل یک نظریه به پیاده‌سازی آن تشکیل داد؛ هنگامی که امت اسلامی می‌گفت فلسطین آرمان محوری و مرکزی آن است و باید همگی برای فلسطین فعالیت کنند و دشمن صهیونیستی، دشمن مرکزی و محوری امت است.


وی افزود: حاج قاسم مقاومت را به‌طور کامل مورد حمایت سیاسی، نظامی، مالی و امنیتی قرار داد و جنبش حماس در هر مناسبتی عزتمندی خود را به خاطر نقشی که جمهوری اسلامی ایران در حمایت و یاری رساندن به مقاومت فلسطین و گردان‌های شهید عزالدین قسام انجام می‌دهد، بیان کرده است.


سخنگوی حماس گفت:  فلسطین نیازمند یگانگی همه تلاش‌ها و تبلور یگانه آن‌ها است تا با پروژه صهیونیسم مواجه شویم؛ پروژه‌ای که از سوی قوی‌ترین نیروی استکباری عصر مدرن، یعنی آمریکا مورد حمایت است. متأسفانه این پروژه مورد حمایت برخی از نظام‌های منطقه است که تلاش می‌کنند این رژیم را با توافق عادی‌سازی روابط در منطقه وارد کنند.


وی افزود: تلاش‌های این نظام‌ها هرگز به موفقیت نخواهد رسید، زیرا محور مقاومت در امتداد حضور مسلمین و حضور ملت‌های عرب، حضور دارد. آرمان فلسطین در قلب وجدان جمعی این امت قرار دارد و همچنان مقاومت جریانی حقیقی، پیشرو، بزرگ و حاضر در اختیار دارد که این جریان به تکامل بیشتری در تلاش‌ها برای رویارویی با این پروژه صهیونی نیازمند است.


سخنگوی حماس گفت: به شهید سپهبد قاسم سلیمانی می‌بالیم و به آنچه که جمهوری اسلامی ایران برای فلسطین و مقاومت تقدیم می‌کند نیز افتخار می‌کنیم. شهید سلیمانی آرزوی خود را برای انتقال در جوار پرودگار خویش در حال شهادت محقق کرد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته