دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می‌کند؛

هرج و مرج در دبستان لیگ برتر/ وقتی تلاش می‌شود همه تیم‌ها راضی شوند

وضعیت لیگ برتر فوتبال شبیه به دبستانی شده که مسئولان آن تلاش می‌کنند همه را از خود راضی نگه دارند.
کد خبر : 552091
IMG-20201121-WA0089.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سازمان لیگ روز گذشته برنامه هفته دهم تا دوازدهم لیگ برتر فوتبال را اعلام کرد و پس از آن حجم اعتراضات به برنامه‌ریزی این سازمان بیش از گذشته شد و مربیان و مدیران چندین باشگاه به صورت‌های مختلف نسبت به برنامه‌ریزی صورت گرفته اعتراض کردند.


پیش از آنکه سازمان لیگ برنامه سه هفته لیگ برتر را به علاوه بازی‌های معوقه این فصل اعلام کند، اعتراضاتی درخصوص لغو بازی‌های پرسپولیس برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا مطرح بود. دیدارهای هفته پنجم و ششم سرخ‌پوشان مقابل نساجی مازندران و ذوب‌آهن در شرایطی لغو شد که دیدار با نماینده مازندران به دلیل خارج شدن پرسپولیس از تهران و شکسته شدن قرنطینه برگزار نشد اما دیدار با ذوب‌آهن در تهران با وجود آمادگی سرخ‌پوشان برای برگزاری مسابقه به خاطر ابتلای بیش از حد بازیکنان تیم اصفهانی به ویروس کرونا لغو شد.


دیدار هفته هفتم پرسپولیس با سپاهان هم به دلیل همزمانی با فینال لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشد.پرسپولیس 6 روز بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه شهید وطنی که زمین چمن آن به دلیل بارندگی در شرایط بسیار بدی بود بازی کرد و پس از آن سازمان لیگ برنامه مسابقات را اعلام کرد که حجم انتقادات به طرز عجیبی افزایش یافته است. 


اولین اعتراض به برنامه‌ریزی لیگ برتر از سوی استقلال صورت گرفت. آبی‌پوشان خواهان این بودند که در روز دربی در هفته هشتم لیگ برتر تعداد بازی‌های آنها با پرسپولیس برابر باشد و جالب اینکه سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ قول مساعد به این باشگاه داد. در این خلال مدیران و پیشکسوتان پرسپولیس به این موضوع اشاره کردند که برنامه فشرده برای بازی‌های معوقه این تیم غیرمنصفانه است. پس از آنکه برنامه هفته دهم تا دوازدهم اعلام شد اولین معترض به برنامه سازمان لیگ محمود فکری، سرمربی آبی‌پوشان بود که اعلام کرد روز 22 دی که زمان برگزاری دربی خواهد بود، تعداد بازی‌های تیمش با پرسپولیس برابر نیست.


موج بعدی اعتراض از سوی باشگاه پیکان بود که تهدید کرد با این برنامه‌ریزی در لیگ برتر بازی  نخواهد کرد. سپس سرمربی و مدیرعامل فولاد اعتراض خود را به حمایت از سرخابی به‌خصوص پرسپولیس مطرح کردند و در ادامه باشگاه نساجی بیانیه داد. گل‌گهر سیرجان هم جلوتر از این تیم‌ها به برنامه‌ریزی سازمان لیگ معترض بود. 


مدیر رسانه باشگاه پرسپولیس در واکنش به اعتراضات علیه تیمش و استفاده از عبارت «یک تیم خاص» اعلام کرد برنامه‌ریزی آشفته سازمان لیگ زمانی شروع شد که به خاطر خوشایند یک باشگاه که در روز دربی تعداد بازی‌ها برابر باشد برنامه دیدارها دستخوش تغییرات شد و از برنامه جدید هم رضایت ندارند. مربی تیمی که امیدوار است روزی برای مربیگری به تیم سابقش برود به پرسپولیس حمله می‌کند در حالی که بیشترین کمک به تیمش شده است. دیدار با ذوب‌آهن هم با تلاش باشگاه اصفهانی لغو شد و با فرافکنی می‌خواهند پرسپولیس مقصر باشد که موضوع در کمیته انضباطی در حال بررسی است.


آنچه مشخص است سازمان لیگ که به گفته سهیل مهدی، مدیر کمیته مسابقات آن با تمامی باشگاه‌ها تعامل خوب دارد با قاطعیت عمل نکرده و این موضوع باعث شده تا هر روز شاهد اعتراضی از سوی تیمی یا تیم‌هایی باشیم. متأسفانه شرایط به شکلی شده که تیم‌ها فکر می‌کنند نباید در  فضاسازی‌ها از یکدیگر عقب بمانند، چون این حس به آنها غالب شده این رفتارها در نتایج بازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار است. کمیته مسابقات سازمان لیگ نباید با هر اعتراضی برنامه‌ریزی خود را تغییر ‌دهد چون هر نوع برنامه‌ریزی معترضانی دارد و تنها عایدی این تغییرات متعدد هرج و مرجی است که در حال حاضر وضعیت لیگ برتر را آشفته کرده تا جایی که برچسب حمایت از «یک تیم خاص» روی نام سازمان لیگ زده شده است.


ای کاش سازمان لیگ در اعتراض به خواسته کادر فنی استقلال دربی را به تعویق نمی‌انداخت و در ادامه با خواسته یحیی گل‌محمدی زمان دیدار با ذوب‌آهن با یک روز تأخیر مواجه نمی‌شد. تعاملی که سهیل مهدی به آن اشاره کرده بیشتر ایجاد شائبه کرده و زحمات سازمان لیگ را به هم ریخته است. رقابت‌های این فصل لیگ برتر شباهتی به گذشته ندارد و شبیه به دبستانی شده که کودکان پیش خانم یا آقا معلم، ناظم و مدیر مدرسه می‌روند و تلاش می‌شود دل همه را به دست آورد.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته