دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 14:16
معاون وزیر بهداشت در واحد یزد:

در کشور پزشک و متخصص زیاد داریم، اما باید به اخلاق پزشکی توجه ویژه شود

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: کمیت مقوله‌ای برای ارتقای کیفیت آموزشی بخصوص در رشته پزشکی است.
کد خبر : 5520

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی اکبر سیاری که در مراسم افتتاحیه همایش ملی بیماری‌های گوارشی، کبد و تغذیه کودکان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد سخن می گفت با توجه به اینکه تاسیس دانشگاه آن هم بدون حمایت دولت کار بسیار ارزنده ای است، گفت: باید قدردان این تلاش ها باشیم و در راستای تربیت نیروی انسانی، کمیت را فدای کیفیت نکنیم، چرا که می توان از کمیت به عنوان مقوله ای برای ارتقای کیفیت آموزشی بخصوص در علوم پزشکی بهره گرفت.


وی مقوله مهم اخلاق پزشکی را یادآور شد و افزود: ما در کشور پزشک و متخصص زیاد داریم اما آنچه باید به آن توجه ویژه شود جدای از بخش علمی، اخلاق پزشکی است.


معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تلاش و انضباط، سخت کوشی، توجه به سلامت بیمار، دلسوزی، کم توجهی به مسائل مادی، نقد منطقی، عشق به خدمت، دقت در کار و آزاداندیشی و دوری از تکبر را از مضامین اخلاق پزشکی عنوان کرد که پزشکان و متخصصان باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.


وی از تلاش‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد، سازمان تامین اجتماعی و دانشجویان علوم پزشکی در برپایی این همایش ملی قدردانی کرد.


دبیر علمی همایش ملی بیماری های گوارشی، کبد و تغذیه کودکان هم ارتقای سطح دانش و مهارت دانشجویان و متخصصان را مهمترین هدف برگزاری این همایش عنوان کرد.


دکتر مدرسی در آیین افتتاحیه این همایش گفت : این همایش فضایی را برای هم اندیشی صاحب نظران و پیشکسوتان بیماری های گوارش کودکان فراهم می آورد تا در زمینه تشخیص صحیح زود هنگام بیماری های گوارش و کبد کودکان و همچنین پیگیری دقیق حال بیماران بحث های علمی و تخصصی مطرح و تبادل نظر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته