دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1399 - 21:18
منادی در نامه‌ای خطاب به وزرای تعاون و علوم:

آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای با رعایت پروتکل‌ها از سر گرفته شود

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس طی نامه‌ای خواستار از سرگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و تأکید کرد که آموزش‌های صرفاً تئوری و ارائه مدرک به کارآموزان تخطی از قانون است.
کد خبر : 551359
1.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، متن نامه علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور به شرح ذیل است:


جناب آقای غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر شریعتمداری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای اوسط هاشمی رئیس محترم سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور


سلام علیکم


احتراماً همان‌گونه که استحضار دارید ماهیت و هدف ایجاد نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی، آموزشی است که در جهت کسب شایستگی‌های حرفه‌ای و شغلی باشد. از وظایف قانونی این نظام، زمینه‌سازی فرصت‌های برابر برای کسب شایستگی‌های حرفه‌ای است. در تعریف آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای، به صراحت به کسب نگرش‌ها و مهارت‌های علمی اشاره شده است.


بنابراین اولویت این است که در هر شرایطی کارگاه‌ها فعال بوده و با توجه به اهمیت برگزاری دوره‌های علمی و حرفه‌ای از تعطیلی طویل‌المدت آن‌ها ممانعت به عمل آید. دادن مدرک فنی و حرفه‌ای به افرادی که موظفند دوره‌های علمی کارگاهی را بگذرانند، بدون طی نمودن علمی این دوره‌های موضوعیت نداشته و تخطی از هدف اصلی تشکیل نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی است.


حال با وجود شیوع ویروس کرونا در جامعه، شایسته است تمهیدانی اندیشیده شود تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، کارگاه‌ها دایر گردیده و آموزش به صورت حضوری صورت پذیرد. در غیر این صورت بیان تئوری مطالب، کافی نبوده و هدف قانون‌گذار را در وضع قانون، تأمین نمی‌نماید.


علیرضا منادی سفیدان


رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته