دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1399 - 14:26
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهریار خبر داد؛

معرفی پنج واحد دامداری متخلف به مرجع قضائی در شهرستان شهریار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهریار از شکایت علیه پنج واحد دامداری شیری فعال به علت عدم رعایت الزامات و قوانین محیط زیستی در هفته جاری خبر داد.
کد خبر : 550278
index45.jpg

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار در ارتباط با خبر معرفی پنج واحد دامداری شیری متخلف به مرجع قضایی در استان تهران اظهار کرد:  عملكرد این واحدها به‌دلیل عدم مدیریت صحیح  فاضلاب یعنی تخلیه  فاضلاب خام بدون تصفیه به اراضی كشاورزی و انهار و همچنین عدم مدیریت صحیح پسماندها بوده که براساس بازدید و بررسی‌های كارشناسی، آلاینده محیط زیست و تهدیدكننده بهداشت عمومی تشخیص داده شد.


وی افزود: از آنجایی‌كه مسئولین واحدهای مذكور به اخطاریه‌های ابلاغی از سوی محیط زیست توجهی نکرده و روند آلودگی در این واحدها ادامه پیدا كرد، نهایتاً این واحدها در هفته جاری به مرجع قضائی معرفی شده تا بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ماده ٦٨٨ قانون مجازات اسلامی و قانون مدیریت پسماند برای آنها رأی صادر شود.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار در پایان تصریح كرد: استانداردسازی فاضلاب در دامداری‌های بزرگ شیری و مدیریت پسماند آنها از الزامات محیط زیستی این‌گونه واحدها بوده كه باید مد نظر مسئولین دامداری‌ها قرار گیرد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته