دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1399 - 12:45
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهریار:

محکومیت یک سال حبس برای متخلفان توليد غیرمجاز زغال در شهریار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از محکومیت یک سال حبس برای متخلفان احداث 30 کوره غیرمجاز توليد زغال در صباشهر خبر داد.
کد خبر : 540999
index.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار در ارتباط با خبر محكوميت حبس برای ١١ متخلف توليد غیرمجاز زغال در شهرستان شهریار اظهار کرد: در راستای جلوگیری از آلودگی هوا، تخریب محیط زیست،  تهدید علیه سلامت عمومی و پیرو شکایات واصله و بررسی کارشناسان محیط زیست مبنی بر فعالیت غیرمجاز تعداد زيادی كوره زغال چوب در صبا شهر، اخطاريه لازم برای صاحبان اين كوره‌ها صادر شد.


وی ادامه داد: به‌دليل ادامه روند آلودگی و عدم توجه به اخطاریه‌های ابلاغی از سوی متصدیان این کوره‌های غیرمجاز، موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار افزود: در این پرونده  به استناد ماده 688 و 690 قانون مجازات اسلامی و مواد 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست،  حکم محکومیت برای 11 نفر از متخلفان که بیش از 30 کوره غیرمجاز توليد زغال احداث کرده بودند صادر شد و برای هر کدام از متخلفان حکم حبس به مدت یک سال صادر شد.


اکار با اشاره به این‌که آلودگی هوا، تهديد سلامت عمومی، تغییر در كيفيت و کاربری اراضی کشاورزی و باغی، تجاوز به حریم رودخانه و نابودی گونه‌های گياهی از تبعات ايجاد كوره‌های زغال غيرمجاز توسط افراد سودجو است، تصریح کرد:  محيط زيست در راستای وظيفه ذاتی خود با جديت با هرگونه تخريب و آلودگی محیط زیست برخورد می‌کند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته