دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
2 خبر؛

رئیس سازمان زندانهای اردبیل: کاهش جمعیت کیفری زندان‏ها از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب است

مدیر کل سازمان زندان‏های استان اردبیل  گفت: سازمان اسناد و املاک، دادگستری، پزشکی قانونی و سازمان زندان‏های کشور چهار مجموعه بسیار مهم قوه قضائیه است و خلاهای قانونی موجود در امر جزایی و کیفری جز با توسل به نیروهای زبده و نخبه دانشگاهی قابل حل نبوده ودانشگاه در یاری ‏رسانی به سازمان ما اهرم بسیار مهم و حیاتی است که هیچگاه از آن غافل نخواهیم شد.
کد خبر : 55023

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراد فتحی در نشست صمیمی با دانشجویان کانون حقوقدانان جوان واحد اردبیل با تبریک روز دانشجو و ابراز خوشنودی از حضور دانشجویان کانون، تشکیل این جلسه را یکی از سیاست‏های اساسی آن سازمان در تعامل با دانشگاه عنوان کرد.


وی برنامه‏ تدوینی سوم توسعه کشور را که در آن صریحاً مواردی به عهده سازمان زندان‏ها نهاده شده است، تشریح کرد و ضمن اینکه زندان را آخرین راهکار و مسکن در تسکین بیماران دستگاه قضا دانست، افزود: با استعانت از ظرفیت‏های قانون مجازات اسلامی می‏شود جلوی افزایش آمار زندانیان را کاهش داد و این تفکر را که زندان اولین راهکار برای درمان جرم است باید مورد تجدید نظر اساسی قرار داد و این مسئله جز با ورود نسل دانشگاهی به عرصه‏ فعالیت امکان‏پذیر نیست.


مدیرکل زندان‏ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اردبیل با دعوت از دانشجویان و اساتید دانشگاه به چالش کاهش جمعیت کیفری، پیشنهاد کرد تا همایش‏های کاربردی با حضور صاحبنظران و نخبگان دانشگاهی استان و مسئولان قضایی برگزار و راهکارهای کاهش جمعیت کیفری زندان‏ها که از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب و مسئولان قوه قضائیه و سازمان زندان‏ها است مورد بررسی علمی قرار گیرد.


اسماعیل فلاحتی نماینده دانشجویان حقوق و دبیر کانون حقوقدانان جوان واحد اردبیل با قدردانی و تشکر از امکان برگزاری این جلسه، گفت: اعضای این کانون در جلساتی که با مدیران استان و بویژه با امام جمعه اردبیل داشتند، پژوهش محوری را کاربردی‏ ترین کلید در توسعه و پیشرفت زیر بنائی کشور می‏دانند.


وی تعامل بسیار مثبت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با دانشجویان، بویژه با اعضای کانون را بسیار ستودنی عنوان کرده و گفت: دانشگاه در تمامی زمینه های علمی و پژوهشی حامی و پشتیبان دانشجویان خود است.


در بخش دیگری از این نشست تعدادی از اعضای کانون سؤالات حقوقی خود در زمینه‏ های مختلف را با مدیر کل سازمان زندان ‏ها مطرح و مورد بحث قرار دادند.


برگزاری مراسم ویژه ارتحال رسول اکرم (ص) و دو فرزندش در مسجد دانشگاه واحد اردبیل


مراسم ویژه ارتحال رسول اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان و کارکنان در مسجد دانشگاه برگزار شد.


مراسم ویژه ارتحال پیامبر اسلام (ص) و دو فرزندش همزمان با نماز ظهر و عصر برگزار شد.


در این مراسم تشریحی معاون سیاسی امنیتی استانداری در رثای پیامبر اسلام به سخنرانی پرداخت و همچنین حجت الاسلام علی شفایی مهر مدیر فرهنگی واحد اردبیل در عظمت پیامبر اسلام و دو فرزندش امام حسن (ع) و حضرت امام رضا (ع) سخنرانی کرد.


این مراسم با مداحی و مرثیه خوانی پیرامون مظلومیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) پایان یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته