دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1399 - 00:02
کنعانی‌مقدم در گفتگو با آنا:

نمی‌توان به برخی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کرد و مابقی را به فراموشی سپرد / اعتقاد مطلق به برجام نشان‌دهنده شکست سیاست خارجی

دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی گفت: ارشادات اخیر ایشان لازم و ملزوم یکدیگر بوده و نمی‌توان به برخی از آن‌ها عمل و مابقی را به فراموشی سپرد.
کد خبر : 549663
B06600D0-D5E3-4F5E-A82D-83E52AAC710F.jpeg

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت خنثی‌سازی تحریم‌ها، گفت: ارشادات اخیر ایشان لازم و ملزوم یکدیگر بوده و نمی‌توان به برخی از آن‌ها عمل و مابقی را به فراموشی سپرد.


وی با تاکید بر اینکه نباید با تحریف، توصیه‌های رهبری را از مدار اجرا خارج کنیم، افزود: متاسفانه برخی فرمایشات مقام معظم رهبری را به نفع خود مصادره به مطلوب می‌کنند.


کنعانی‌مقدم با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در باب ضرورت قدرتمند شدن کشور بسیار روشن و قابل فهم است، تصریح کرد: قدرت مدنظر رهبری زمانی محقق خواهد شد که همه ارکان نظام و ملت برای رسیدن به یک هدف واحد در تلاش بوده و وحدت و انسجام شکل بگیرد.


دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی، با تاکید بر اینکه قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و همچنین اجتماعی، از مولفه‌های خنثی‌سازی هر گونه تهدید و تحریم هستند، گفت: وقتی کشور قوی باشد دشمن از آن مایوس شده و به عقب‌نشینی و حتی رفع تحریم دست می‌زند.


وی با بیان اینکه قدرتمند نبودن باعث بیشتر شدن فشارهای هر روزه دشمن و همچنین طمع بیشتر آن می‌شود، افزود: رهبری به دلیل همین موضوعات فرمودند که رفع تحریم دست ما نبوده اما خنثی‌سازی تحریم‌ها از سوی عناصر داخلی ممکن است.




بیشتر بخوانید:


۵ دلیل در خصوص اولویت خنثی‌سازی تحریم‌ها؛ از بی‌اثر کردن فشارها تا تقویت مؤلفه‌های قدرت


خوش‎بینی به رفع تحریم‌ کشور را در نقطه ضعف قرار می‌دهد/ بی‌اثر کردن تحریم‌ها باید مدنظر باشد




دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی، با تاکید بر اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها در ید قدرت ملت ایران است و دولت نیز باید با وحدت رویه در ارکان نظام در این خصوص تلاش کند، تصریح کرد: سکان‌دار انقلاب، راه کشور در سیاست خارجی و داخلی را مشخص کرده و اگر خواهان تحقق آن باشیم باید در مسیر قدرتمند شدن گام برداریم.


وی با بیان اینکه قدرتمند شدن ما در همه جنبه‌ها باعث ترس دشمن شده و آن‌ها را وادار به دست برداشتن از توطئه، ترور و خرابکاری می‌کند، گفت: رئیس جمهور متاسفانه تفسیر خاصی از بیانات رهبری داشتند که این تفسیر غلط است زیرا ما با مذاکره کردن نمی‌توانیم تحریم‌ها را بر داریم.


کنعانی‌مقدم با تاکید بر اینکه تاکید قوه مجریه بر مذاکره و رفع مشکلات از این طریق تاکید داشته و این نشان می‌دهد دولت کارآمدی لازم را برای خنثی‌سازی تحریم‌ها ندارد، افزود: دولت با این نوع اظهارنظرها ثابت می‌کند که قدرت استفاده از همه قوای کشور برای خدمت به نظام را ندارد.


دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی، با بیان اینکه دولت سعی می‌کند با کج‌فهمی از بیانات رهبری به بیراهه برود در حالی که راه مستقیم و آسان را مقام معظم رهبری نشان داده‌اند، گفت: دستگاه‌های اجرایی در مدت باقیمانده سعی می‌کنید خود را تا حد ممکن به سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه آن هم برای عبور از بحران‌ها نزدیک کند.


وی با اشاره به اینکه دولت همچنان معتقد است برجام همه مشکلات را حل می‌کند، افزود: این نگاه نشان دهنده شکست سیاست‌ها در زمینه سیاست خارجی است.


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته