دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1399 - 12:06
رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائم‌شهر مطرح کرد؛

لزوم تشکیل اتاق فکر برای اصلاح فرهنگ عمومی شهرها با همکاری دانشگاه

رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائم‌شهر بر لزوم تشکیل اتاق فکر فرهنگی برای اصلاح فرهنگ عمومی شهر و منطقه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.
کد خبر : 549565
photo_2020-12-19_11-45-33.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قائم‌شهر، حجت‌الاسلام محمدصادق سلیمانی در دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با حوزویان این شهرستان با بیان اینکه در قائم‌شهر ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که درست از آن استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر اتاق فکر فرهنگی برای اصلاح فرهنگ عمومی شهر و منطقه ایجاد شود تا متولیان فرهنگی در این اتاق برای فعالیت‌های فرهنگی شهر تصمیم بگیرند.


وی وحدت حوزه و دانشگاه و اتحاد بین آحاد جامعه را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: دانشگاه را نباید از حوزه جدا کرد. باید دفتر مشاوره پاسخگویی حضوری و تلفنی برای استادان و حوزیان در شهر ایجاد تا با حضور استادان و حوزیان بخشی از سؤالات مراجعان پاسخ داده شود.



برگزاری درس اخلاق برای دانشجویان توسط استادان حوزه از دیگر خواسته‌های حجت‌الاسلام سلیمانی بود.


ترس معاندان از تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در چله دوم انقلاب


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر نیز حوزه و دانشگاه را دو رکن بسیار مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: شهید «دکتر مفتح» با ورود خود به فضای آموزش فرهنگ حوزه را به دانشگاه آورد که هنوز دانشگاه‌ها با دیدگاه و نظر ایشان فعالیت می‌کنند.


پیمان ولی‌پور با بیان اینکه علما و روحانیون از ابتدای انقلاب در بطن آن حضور فعال داشتند، اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از بزرگ‌ترین آرمان‌های انقلاب و امام(ره) بود و نظر شهید مفتح این بود که باید انقلاب اسلامی به کل جهان صادر شود؛ اما معاندان نظام نگذاشتند انقلاب اسلامی از ایشان استفاده کنند که اگر بودند دستمایه عظیمی برای نظام و انقلاب اسلامی داشتند.



وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر 10 شهید دانشجو و حوزه علمیه قائم‌شهر 75 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، ادامه داد: جنس رسالت امروز حوزه از مردم است. با وحدت حوزه و دانشگاه ریشه انقلاب تنومند و ثمره آن در چله دوم انقلاب موجب ترس معاندان شده که این اتفاق دشمنان را مجبور کرده دوباره دست به ترور علما و دانشمندان بزنند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر مطرح کرد: تحریم همان ترور است و استکبار جهانی وقتی دید نمی‌تواند کاری علیه انقلاب اسلامی ایران انجام دهد، تحریم را برای کشور آغاز کرد.


ولی‌پور نشاط فرهنگی دانشگاه‌ها را نشان از فعالیت چشمگیر معاونت فرهنگی دانشجویی در دانشگاه‌ها دانست و تبیین کرد: از زمانی که «دکتر ولایتی» جزء هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و «دکتر طهرانچی» که از دانشمندان هسته‌ای ایران است، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شدند، فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها قدرت زیادی پیدا کردند.



وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر را یکی از قدرت‌های اصلی در شهرستان قائم‌شهر دانست و توضیح داد: این واحد دانشگاهی توانسته نظام علمی و فرهنگی شهر را به جایگاهی برساند که در چله دوم انقلاب قدرتمندی علم را به جهان نشان دهد و دو عضو هیئت علمی این واحد دانشگاهی علی ابراهیم‌نژاد و علی شکوهی‌راد جزء دو درصد دانشمندان جهان انتخاب شوند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با بیان اینکه علم در کنار فرهنگ قوام پیدا می‌کند، افزود: حوزه و دانشگاه بیشتر از پیش وحدت داشته باشند و با صادرکردن انقلاب تپش علمی را جلو می‌بریم.


بالندگی فرهنگی کشور با وحدت حوزه و دانشگاه


رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر نیز وحدت حوزه و دانشگاه را امری لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: اگر وحدت حوزه و دانشگاه نبود این انقلاب هرگز پیروز نمی‌شد.



رضا فرصتی‌واحد عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند بستر مناسبی را برای بالندگی فرهنگی کشور فراهم کند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته