دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
میرزایی:

دانشجو باید اهل فکر و بصیرت و در جامعه تاثیرگذار باشد

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: دانشجویان چشم بینای جامعه هستند و می توانند با بصیرت و آگاهی خود، در مورد مسایل و مشکلات جامعه روشنگری های لازم را انجام دهند و در بین اقشار مختلف مردم تاثیرگذار باشند.
کد خبر : 54954

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام رضا میرزایی در آیین روز دانشجو که با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی در جنگ نرم علیه مردم کشورمان قشر تحصیل کرده و دانشجویان جامعه ما را مورد هدف قرار داده و می خواهد این قشر را از راه اصلی خود که همان علم آموزی و دینداری است، دور کند.


مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: علم به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات جامعه ما را حل کند و باید علم و دین با هم همراه باشند تا جامعه انسانی راه تعالی و پیشرفت خود را طی کند.


وی اظهار کرد: اگر دین بدون علم و آگاهی باشد، حاصل آن تشکیل گروه های تکفیری و گروه های تندرو در جامعه است و اگر علم و دانش هم بدون دین باشد، حاصل آن بی بند و باری در جوامع غربی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد نیز با تبریک روز دانشجو و توفیق دانشجویان در امر تحصیل و تولید علم به مناسبت این روز گفت: دانشجویان همچنان که باید در عرصه علم آموزی تلاش کنند متعهدبه سرنوشت ملی میهن اسلامی باشند و با بصیرت و آگاهی خودشان مسایل سیاسی و روز کشور را تحلیل و در جامعه نیز به روشنگری و تشریح رویدادهای مختلف بپردازند.


صلاح خان احمدزاده افزود: این واحد دانشگاهی دارای هفت رشته مقطع دکترا و 52 رشته مقطع کارشناسی ارشد بوده و اینک دارای بیشترین تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در آذربایجان غربی است.


وی در ادامه با بیان اینکه کشور ایران در بحث تولید علم دارای رتبه 16 دنیا است گفت: سیاست و محوریت اصلی دانشگاه آزاداسلامی نیز بر مبنای کیفیت و تجاری سازی - تلاش به سمت درآمدهای غیر از شهریه های دانشجویان و تأکید بر کیفی سازی آزمایشگاه ها- تأسیس شرکت های دانش بنیان وشرکت های فناوری آزاد وگسترش و اهمیت فراوان به تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی قرار گرفته است.


در ادامه این آیین تنی چند از دانشجویان چند سؤال را در مورد مسایل داخلی و خارجی کشور بیان کردند و یک مقاله در مورد 16 آذر نیز از سوییکی از دانشجویان قرائت شد.


در پایان این آیین از دانشجویان فعال فرهنگی و ممتاز دانشگاه با اهدای لوح قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته