دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1399 - 10:39
فرماندار شاهین‌شهر و میمه:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی می‌شود

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه نهادهای حوزه و دانشگاه در جامعه اثرگذار هستند، بیان کرد: وحدت این دو نهاد علمی و فرهنگی در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی موثر است.
کد خبر : 549349
index.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهین‌شهر، اسفندیار تاجمیری در نشست هم‌اندیشی «وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی» اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ناشی از تلاش‌های سازنده آیت‌الله شهید مفتح به عنوان یکی از برجستگان عرصه سیاسی، مبارزاتی و علمی کشور بوده و مجاهدات ایشان با تأثیر از اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) بوده است.


وی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز دینی، رکن حرکت‌های اسلامی، آموزشی، تبلیغ دینی در جامعه و بسترساز ظهور و بروز عالمان به‌عنوان منادیان و سرپرستان معنوی و هدایتگران جامعه هستند.


نقش تاریخی حوزه علمیه در تمدن اسلامی


فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه عنوان کرد: نقش تاریخی حوزه علمیه در تمدن اسلامی و تاریخ معاصر کشور کاملاً مشهود بوده که نقش برجسته حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است.


تاجمیری مطرح کرد: دانشگاه نیز به عنوان مرکز دیرپا، افتخاری برای تمدن ایران به شمار می‌رود و بسیاری از ابداعات نوین و علمی امروزی در دنیای توسعه یافته به واسطه فعالیت‌های دانشگاهیان به دست آمده است.


وی متذکر شد: دین مبین اسلام به عرصه علم و علم‌آموزی اعتنای خاصی دارد و دانشگاه‌ها نیز با تأسی از این آموز‌ه‌ها فرصت‌های فراوان و ارزنده‌ای را در تولید علم و دانش ایجاد کرده‌اند.


فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه تأکید کرد: حوزه و دانشگاه موجب حرکت جامعه به سمت مقاصد فرهنگی و تأثیرگذاری در حوزه روشنفکری و روشن‌بینی در جامعه می‌شوند و نگاه حوزویان و دانشگاهیان به مسائل فراتر از نگاه عوامانه است.


رفاه و امنیت در نظام مردم‌سالاری دینی مورد توجه است


تاجمیری، نزدیکی حوزه و دانشگاه را برای جامعه سازنده دانست و یادآور شد: حوزه و دانشگاه با همدلی، حسن‌نظر و خوش‌بینی باید در راستای رفع نیازهای جامعه تلاش کنند.


وی تبیین کرد: امروز حوزه رفاه جامعه با چالش‌های جدی مواجه است و نباید به رفاه مردم بی‌تفاوت باشیم، چراکه رفاه بعد از امنیت در نظام مردم‌سالاری دینی همواره مورد توجه بوده است.


فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: فشارها، دشمنی‌ها و تهدیدها وجب شده که رفاه مردم با چالش جدی مواجه شود و این دو نهاد می‌توانند با توجه به این موضوعات، سطح زندگی مردم را بهبود و ارتقا دهند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته