دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1399 - 13:55
مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی استان گلستان عنوان کرد؛

نقش علمای شیعه و اهل سنت در تحکیم وحدت جامعه اسلامی

مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: رویکرد تقریبی علمای شیعه و اهل سنت شهرستان گنبدکاووس برای تقویت وحدت، برادری و تحکیم وحدت جامعه اسلامی در کشور مثال‌زدنی است.
کد خبر : 549201
WhatsApp Image 2020-12-16 at 22.33.20(1).jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد در مراسم تجلیل از منادیان وحدت و چهره‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تقریب اسلامی گنبدکاووس که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با تأکید بر نقش پررنگ علمای دین در تحکیم وحدت جامعه اسلامی اظهار کرد: رویکرد تقریبی علمای شیعه و اهل سنت شهرستان گنبدکاووس برای تقویت وحدت و برادری در  استان گلستان و حتی کشور مثال‌زدنی است.


وی افزود: علمای شیعه و اهل سنت این شهرستان همگام با دیگر علمای بزرگ و فرهیخته ایران اسلامی در حال هزینه کرد عمر، وقت و آبروی خود برای هدایت جامعه اسلامی در مسیر همدلی هستند.


مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی استان گلستان عنوان کرد: علمای شیعه و اهل سنت گنبدکاووس زندگی همراه با احترام و دوستی در کنار یکدیگر دارند و برگزاری این مراسم فرصت خوبی برای جبران بخش کوچکی از تلاش آنان است.


گسترش فعالیت‌های واحد گنبدکاووس در حوزه‌های فرهنگی و ملی


احمد مهرابیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس و مینودشت نیز با گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی امام جمعه سابق شهرستان به‌عنوان یکی از منادیان اصلی وحدت در منطقه، گفت: این واحد دانشگاهی اجرای فعالیت‌های تقریبی ازجمله این مراسم را برای خود افتخار می‌داند و مانند قبل فعالیت‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی و ملی گسترش خواهد داد.



به گزارش آنا، در پایان این مراسم از خانواده منادیان وحدت مرحوم نورمحمد نوری‌زاد و محمد طلایی، علی‌اکبر ابراهیمی و هشت نفر از چهره‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تقریب اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اهدای نخستین دوره جایزه«حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی»تجلیل شد.


حجت‌الاسلام سبحانی از علمای شاخص و محوری در ایجاد وحدت و صمیمیت بین اقوام و مذاهب ساکن در گنبدکاووس و ۲۳ سال امام جمعه این شهرستان بود که سوم آذر سال ۹۶ به دلیل بیماری در سن ۷۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب