دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرماندار جلفا عنوان کرد

تاثیرگذاری دانشجویان در انتخابات هفتم اسفند/ استقبال دولتمردان از نقد منصفانه و متمایز با تخریب

فرماندار جلفا حضور حداکثری و صیانت از آرای مردم را از سیاست‌های تدوین شده دولت برای مدیران اجرایی انتخابات اعلام و ابراز امیدواری کرد با همکاری و حضور تمامی طیف‌ها و احزاب و تشکل‌ها حماسه بزرگ سیاسی در ۷ اسفند ۹۴ رقم خواهد خورد.
کد خبر : 54905

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، زاهد محمودی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو واحد بین المللی جلفا، روز دانشجو را روز پرافتخار و بزرگ و پرمحتوا در تاریخ انقلاب اسلامی قلمداد کرده و گفت: حرکت دانشجویان در سال ۳۲ عامل ایجاد جنبش دانشجویی و سر آغاز حرکت جنبش دانشجویی در طول تاریخ کشور است.


وی با اعلام اینکه امروز جنبش دانشجویی فرا‌تر از جناح بندی‌ها و قشربندی‌های سیاسی عمل می‌کند، افزود: این به منزله حضور تمامی دانشجویان از طیف‌های و سلیقه‌های مختلف در عرصه‌های مدیریتی و فرهنگی کشور است.


فرماندار جلفا به تشریح رویکرد‌های دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف کشور پرداخته و افزود: حرکت توسعه کشور تنها از طریق مدیریت علمی میسر است و در این راستا دولت تدبیر و امید معتقد به استفاده از متخصصان علمی در پست‌های مدیریتی کشور است.


وی تاکید بر تعامل سازنده و هم‌افزایی دانشگاه‌ها با مراکز صنعتی را از دیگر رویکردهای دولت دانست و اظهار کرد: باید با گسترش فعالیت‌های دانشگاه‌ها به سمت ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری سازی علم، کشوری آباد، مستقل و توسعه یافته فراهم کنیم.


محمودی با توجه به ایجاد ثبات و ارامش در اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: در پی اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید تورم از ۴۴درصد به زیر ۱۴ درصد تقلیل یافته است.


فرماندار جلفا با توجه به انتخابات هفتم اسفند سال جاری از ایجاد فضای باز سیاسی و ایجاد شور و شوق انتخاباتی در بین اقشار مختلف مردم بویژه دانشجویان و دانشگاهیان خبر داد و گفت: دانشجویان باید در انتخابات به دور از تاثیرپذیری از جناح‌ها تاثیرگذار نیز باشند.
وی از استقبال دولت‌مردان از نقد منصفانه و متمایز با تخریب هم خبر داد و افزود: ما معتقدیم توسعه و تحول و ارتقا سطح کیفی مدیریت در سایه نقد منصفانه امکان پذیر است و براین اساس آماده شنیدن نقدهای سازنده و تاثیر گذار دانشجویان در شهرستان هستیم.


محمودی همچنین از عملکرد مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا در عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی تشکر کرده و با اعلام تاثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان بر حمایت بیشتر از این دانشگاه تاکید کرد.


صادقی: دانشگاه آزاداسلامی برخاسته از متن جامعه است که با پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با حمایت ده میلیون ریالی حضرت امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد و امروز با یدک کشیدن بیش از ۵ میلیون نفر فارغ التحصیل متخصص برابر ۵۰درصد کل فارغ التحصیلان کشور در رشته‌های مختلف نه تنها هزینه‌ای برای دولت نداشته بلکه بار سنگینی از دوش دولت نیز برداشته است

سرپرست واحد بین المللی جلفا نیز در این مراسم با عرض تبریک روز دانشجو به دانشجویان و گرامیداشت هفته پژوهش به تشریح ابعاد مختلف نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.


دکتر محمدحسین صادقی پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون مشارکت همه اقشار و گروه‌های جامعه قبل از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ به ویژه دانشجویان بعنوان اقشار آشنا به جریانات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی دانست و افزود: حضور دانشجویان در تمامی صحنه‌های انقلاب چه قبل و چه بعد از آن کاملا ملموس، محسوس و پررنگ بوده و خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی (ره) جوانان دانشگاهی بودند که با قیام خود رژیم منحوس پهلوی را عقب نشاندند و دست مفتخوران را قطع کردند و امروز باید جوانان ما از اهداف سیاست‌های فرا استعماری دشمن آگاه و هوشیار باشند.


صادقی دانشگاه آزاد اسلامی را مولود انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاداسلامی برخاسته از متن جامعه است که با پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با حمایت ده میلیون ریالی حضرت امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد و امروز با یدک کشیدن بیش از ۵ میلیون نفر فارغ التحصیل متخصص برابر ۵۰درصد کل فارغ التحصیلان کشور در رشته‌های مختلف نه تنها هزینه‌ای برای دولت نداشته بلکه بار سنگینی از دوش دولت نیز برداشته است.


سرپرست واحد بین المللی جلفا با اعلام اینکه اجرای سیاست‌های مدبرانه دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاداسلامی باعث پیشرفت و خروج این دانشگاه از مشکلات شده است، افزود: در این راستا گسترش تحصیلات تکمیلی از مهم‌ترین سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که در پی آن، دانشگاه توانسته است به عنوان پیشگام تولید علم و مدیریت و دانش و حرکت به سمت تبدیل علم به ثروت در راستای ایجاد اقتصاد دانش بنیان نیز قدم بردارد.


صادقی اجرای طرح سا‌ها و شفا را تنها یکی از توانمندی‌های بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان اعلام کرد.


وی اجرای طرح تجمیع در دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و منافع دانشگاه آزاد اسلامی قلمداد کرد و گفت: اجرای طرح تجمیع از دیگر سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که با اجرای ۲ مرحله از این طرح تعداد واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی از ۴۷۲واحد به ۳۹۰واحد تقلیل یافته است.


صادقی با توجه به واحد بین المللی جلفا وجود بیش از ۴هزار دانشجو در رشته‌های مختلف، آن را عامل برکت برای شهرستان جلفا عنوان کرد و افزود: متاسفانه امروز دستهایی هست که پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی را نمی‌خواهند و با اغراض مختلف به دنبال حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی و به خیال خود تضعیف این درخت تنومند هستند.


وی در این راستا خطاب به مسئولان شهرستان به ویژه نماینده مردم شهر‌های جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه و حمایت بیشتر از دانشگاه آزاد اسلامی و بویژه در گسترش تحصیلات تکمیلی شده و گفت: حذف حتی یک رشته‌های تحصیلی از مجموعه رشته‌های این واحد دانشگاهی تبعات اجتماعی و فرهنگی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.


سرپرست واحد بین المللی جلفا از زحمات کارکنان این واحد دانشگاهی در انجام امور دانشجویان و دانشگاه تشکر کرد.


احداث ساختمان آموزشی و اداری واحد بین المللی جلفا در سایت آموزش عالی منطقه آزاد ارس در آینده نزدیک و همچنین تشریح مقام آوری دانشجویان این دانشگاه در میدان‌های علمی، فرهنگی و ورزشی از دیگر سخنان سرپرست واحد بین المللی جلفا در مراسم روز دانشجو بود.


وی از تعامل سازنده این واحد دانشگاهی با ارگان‌ها و سازمان‌های اداری و انتظامی شهرستان بویژه مدیر عامل منطقه آزاد ارس و فرماندار جلفا خبر داده و از حمایت‌های بی‌دریغ و آگاهانه امام جمعه این شهرستان از واحد بین المللی جلفا قدردانی و تشکر کرد.


اجرای تواشیح و تجلیل از ۷۰ نفر از ممتازین واحد بین المللی جلفا در عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی با اهدای لوح و هدایا پایان بخش این مراسم در سالن آمفی تئا‌تر واحد بین المللی جلفا بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته