دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1394 - 15:03
ذاکر بستان‌آباد در گفت‌وگو با آنا:

دبیرخانه دائمی همایش ملی سلولی و مولکولی در واحد پرند راه‌اندازی می‌شود/ برگزاری سومین همایش در واحد اردبیل

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد پرند گفت: با تلاش‌های مکرر و مستمر حوزه پژوهش و فناوری این واحد و همچنین حمایت‌های دکتر محمد قمی رئیس واحد مجوز تاسیس دبیرخانه دائمی و مستقل همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ شد.
کد خبر : 54863

دکتر سعید ذاکر بستان آباد با ابراز خرسندی از برپایی موفقیت آمیز دومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: با توجه به دریافت مجوز تاسیس دبیرخانه دائمی همایش ملی علوم سلولی و مولکولی، تمامی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید برای برپایی همایش در زمینه‌های علوم سلولی و مولکولی با دبیرخانه دائمی مکاتبه و مراحل قانونی را بگذراند.


معاون پژوهش و فناوری واحد پرند گفت: هدف ما از تاسیس دبیرخانه دائمی برگزاری همایش‌های ملی در واحد‌های دانشگاه آزاد و در آن راستا معرفی دستاورد‌ها جدید پژوهشی و امکان ایجاد زمینه تبادل اندیشه و طرح مسائل علمی جدید در این حوزه است تا استادان، محققان و دانشجویان اهتمام بیشتری در این حوزه تاثیرگذار در علم پزشکی و علوم پایه پزشکی داشته و به سمت فناوری‌های نو حرکت کنند. زندگی صنعتی – شهری انسان امروزی، او را مجاب کرده تا برای بقای بهتر در طبیعت در علوم پیشرفت کند و به ویژه با علوم جدید در حفظ حیات سالم برای خویش و محیط زیست گام بردارد.


ذاکر اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند کمک شایانی به یافتن ارتباطات بین رشته‌ای در حوزه علوم سلولی و مولکولی کند و حتی همکاری‌های بین متخصصان، دانشجویان و پژوهش‌گران را برقرار کند تا آنان بتوانند یافته‌های علمی خودشان را با ارائه در همایش علوم سلولی و مولکولی معرفی کنند.


وی افزود: از اهداف بعدی همایش، ایجاد ارتباط بین مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و موسساتی است که در این علوم فعالیت دارند تا یکدیگر را بشناسند و بتوانند همکاری مشترک داشته باشند و گامی در راستای اهداف علمی کشور برداشته شود. برای انجام کارهای مشترک بین چند موسسه و مرکز تحقیقاتی شناخت‌ها در این گونه همایش‌ها صورت می‌پذیرد. ایجاد انگیزه و معرفی فعالیت‌های مرتبط با علوم سلولی و مولکولی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.


ذاکر ادامه داد:‌ دانشجویان بدانند که در شاخه‌های مختلف پزشکی و غیرپزشکی، حوزه نانو و صنعت مانند صنایع غذایی و دارو جای فعالیت و تحقیق زیادی وجود دارد؛ این از وظایف دانشگاه‌هاست که از طریق برگزاری همایش‌های علمی انگیزه لازم برای تحصیل علم را فراهم آورند.


وی با بیان اینکه سومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی در واحد اردبیل برگزار خواهد شد، گفت: امید است با برگزاری این نوع همایش‌ها بتوان به اعتلای علم و دانش و آبادانی کشور عزیزمان ایران اسلامی کمک کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته