دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1399 - 11:41
بیرالوند خبر داد؛

امضای قرارداد ۳ پروژه نفتی و پتروشیمی با دانشگاه آزاد اسلامی/ لزوم استفاده از پتانسیل بالای دانشگاه آزاد

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پتروپالایش وزارت نفت از امضای قرارداد ۳ پروژه نفتی و پتروشیمی با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 548607

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، باقر بیرالوند در مراسم امضای قرارداد همکاری بین شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت نفت که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: حدود ۶ ماه قبل با مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی آشنا شدم. البته ۷ سال در دانشگاه آزاد در گذشته کار کرده‌ام. در واقع خود را سرباز دانشگاه آزاد اسلامی می‌دانم.


وی افزود: توانمندی و پتانسیل‌های خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و باید از آن به‌خوبی استفاده کنیم.


رئیس هیئت‌مدیره شرکت پتروپالایش وزارت نفت بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های پتروپالایشی بسیاری در وزارت نفت وجود دارد و باید افراد توانمند در دانشگاه آزاد اسلامی به کمک این صنعت بیایند.


بیرالوند ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بالای دانشگاه آزاد اسلامی طی مذاکراتی که داشتیم قرار شد سه پروژه را بین دانشگاه آزاد و وزارت نفت دنبال کنیم.


وی ادامه داد: برای پروژه اول مبلغ 800 میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم و عنوان پروژه حذف سولفور از فرآورده‌های نفتی (از حلال‌های سبک تا سنگین برش‌های نفتی و پسماندهای آن‌ها) و بهینه‌سازی سوخت‌های سنگین نفت کوره است. همچنین پروژه دوم به مبلغ 500 میلیارد تومان است و عنوان آن بازیافت و بهینه‌سازی فرآورده‌های جانبی پتروشیمی و زیرشاخه‌های نفتی با رویکرد تبدیل محصولات جدید قابل کاربرد صنایع نفتی و پتروشیمی است.


رئیس هیئت‌مدیره شرکت پتروپالایش وزارت نفت افزود: پروژه سوم همکاری ما با دانشگاه آزاد به مبلغ 200 میلیارد تومان است و عنوان پروژه پوشش‌های مقاوم رویه‌ای فلزی در برابر تغییرات شیمیایی (اسیدی و قلیایی) کاربرد جهت مخازن و سطوح فلزی است.


انتهای پیام/۴۱۱۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته