دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1394 - 15:36
زیر نظر کمیته تحقیقات دانشجوئی صورت پذیرفت:

برگزاری کارگاه نسل جدید تعیین توالی در واحد پزشکی تهران

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی از برگزاری کارگاه علمی آموزشی با عنوان نسل جدید تعیین توالی پیشرفته در نیمه اول آذر ماه سال جاری در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران خبر داد.
کد خبر : 54860

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر شهرزاد خاکپور در اهمیت برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: هر دو ماه یک بار مبحثی جدید به علم sequencing اضافه می‌شود و در این کارگاه آموزشی مباحث مفیدی از سوی حمیدرضا فضلی پژوهشگر مرکز تحقیقات علوم نوین و PhD ژنتیک درباره پیشرفت‌های توالی‌یابی ژنتیکی و روش‌های روز افزون آن برای کاهش اتلاف وقت ارائه شد.


حمیدرضا فضلی مدرس و پژوهشگر فناوری‌های نوین زیستی، دانشجوی دکتری تخصصی رشته ژنتیک و همچنین عضو باشگاه پژوهشگران جوان نیز درباره هدف از برگزاری این کارگاه گفت: برگزاری کارگاه Next Generation Sequencingبا توجه به گسترش روز افزون علوم و فنون در سال‌های اخیر به ویژه در حوزهٔ فناوری‌های نوین زیستی، به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با فناوری توالی‌یابی پیشرفته و معرفی کاربرد و جایگاه این فناوری در زمینه‌های تحقیقاتی و تشخیصی علوم زیستی و پزشکی بسیار ضروری می‌کرد.


وی افزود: در این کارگاه همچنین ایده‌های برای انجام تحقیقات کاربردی در مباحث بالینی و علمی پژوهشی برای دانشجویان رشته پزشکی و دانشجویان ژنتیک و سلولی ملکولی ارائه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته