دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1399 - 12:53
رسولی تشریح کرد؛

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در جلسه عقد تفاهم‌نامه با قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی و قرارگاه نظارت مردمی بقیه‌الله از رخنه فساد در هر سه قوه کشور ابراز گلایه کرد.
کد خبر : 548287
800-photo_2020-12-14_10-48-45.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، اسحاق رسولی در جلسه عقد تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی و قرارگاه نظارت مردمی بقیه‌الله گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی از مطالبات مردم و مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و هست.


این مسئول درباره اهداف عقد تفاهم‌نامه با قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی و قرارگاه نظارت مردمی بقیه‌الله گفت: سعی ما این است که مطالبات اصلی مردم را پیگیری کنیم و هم راستا با این دو قرارگاه قدم برداریم و بتوانیم در راستای سالم‌سازی فضای اجرایی استان نقش خوبی ایفا کنیم.


وی خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه برای پیشبرد گفتمان عدالت‌طلبی، مطالبه‌گری و مسئله‌محوری با انجام امور مشترک پژوهشی اولویت مسائل استان را شناسایی خواهیم کرد و کارگروه‌هایی تخصصی با حضور استادان و دانشجویان در موضوع‌های مختلف تشکیل خواهد یافت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: دیگر هدف این تفاهم‌نامه این است که طرفین بنا به تخصص و تجربه خود دوره‌های آموزشی با موضوعات اندیشه اسلامی، فرایند مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی و ... را اجرا کرده و در این مورد به تولید محتوی رسانه‌ایی پرداخته و همایش‌ها و نشست‌های تخصصی را هم برگزار کنند.


وی در ادامه سخنان خود افزود: اساس انقلاب و نظام اسلامی با عدالت و رفع تبعیض‌ها و سلامت دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی، مصونیت و پایداری پیدا می‌کند، چنان که در روایتی آمده است؛ الملک یبقی مع‌الکفر و لایبقی مع‌الظلم یعنی امکان دارد حاکمیتی  با کفر هم بقا داشته باشد؛ اما هیچ حاکمیتی نمی‌تواند با ظلم باقی بماند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: رژیم گذشته یک رژیم فاسد بود و دستگاه قضائی آن هم دچار فساد و با جهانخواران و استثمارگران پیوند خورده بودند و این مورد قبول مردم نبود و در نهایت توسط انقلاب و آحاد ملت سرنگون شد، درواقع ملت انقلابی خواهان نظامی بودند که برخاسته از مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه باشد و از آن پیروی کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: در زمان حال هم تحقق این آرمان، شدنی نیست مگر اینکه تمام افرادی که پایبند به آرمان‌های نظام و انقلاب هستند و دل در گرو ولایت الهی دارند به میدان بیایند و دست در دست هم، شبکه‌های فسادی که در کشور شکل یافته است را منهدم کنند.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی با یک‌سری چالش‌ها مانع این شده‌اند که  ما به  آرمان‌های انقلاب برسیم، گفت: متأسفانه فساد در دستگاه‌های اجرایی هر سه قوه رخنه کرده است و مظاهر فساد در آنها نمایان است؛ بنابراین اولویت نخست تمام دلسوزان نظام باید این باشد که جلوی این فساد سیستمی و ساختارشکن گرفته شود.


این مسئول دانشگاهی درباره شفافیت‌های ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این دانشگاه پس از حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی بسیار تلاش کرده است که در تمام امور شفافیت داشته باشد و سالم‌سازی جزء اولویت آنان بوده است، تلاش ما این است که علاوه بر سالم نگه‌داشتن مجموعه، از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در راستای سالم‌سازی جامعه و دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته