دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1399 - 13:05
کارشناس سازمان هواشناسی:

هوای کلانشهرهای صنعتی تا روز دوشنبه آلوده است/ورود سامانه بارشی از غرب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پایداری جو و سکون نسبی هوا از امروز تا دوشنبه در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود؛ در این روزها برمیزان غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهرها به‌ویژه شهرهای صنعتی همچون تهران، اصفهان، کرج و اراک افزوده خواهد شد.
کد خبر : 547726
3291818.jpg

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت هوای کشور در هفته جاری اظهار کرد:‌ پایداری جو و سکون نسبی هوا از امروز تا دوشنبه در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود؛ در این روزها برمیزان غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهرها به‌ویژه شهرهای صنعتی همچون تهران، اصفهان، کرج و اراک افزوده خواهد شد.


وی در ارتباط با وضعیت بارش‌ها در هفته جاری نیز گفت: امروز در خراسان رضوی و مناطقی از خراسان شمالی شاهد بارش برف خواهیم بود و همچنین انتظار بارش‌های پراکنده در استان گیلان هم وجود دارد.


این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این مطلب که فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرامی را شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: از روز دوشنبه مناطقی از آذربایجان شرقی و غربی بارش برف را خواهند داشت و روز سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب وارد کشور خواهد شد که فعالیت آن به شکل برف و باران در مناطق خواهد بود.


رفیعی ادامه داد: روز چهارشنبه نیمه غربی کشور تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار خواهد داشت که بارش‌ها در جنوب غرب و جنوب کشور به‌صورت رگبار و رعد و برق و گاه همراه با وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.


وی در ارتباط با شرایط دمایی حاکم بر کشور نیز گفت: از امروز تا دوشنبه هوای سرد همچنان در شمال شرق کشور ماندگار خواهد بود و در سایر مناطق کشور روند افزایش دما را شاهد خواهیم بود و در روز سه‌شنبه هم برای مناطق شمال شرق افزایش دما را خواهیم داشت. امروز حداکثر دما در کشور به 9 درجه سانتی‌گراد و حداقل دما به یک درجه زیرصفر رسیده است


این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان گفت: امروز غرب دریای خزر و روز دوشنبه دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس هم مواج پیش‌بینی شده است.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته