دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1399 - 11:19
کارشناس سازمان هواشناسی:

تهران تا جمعه بارانی است/ کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما در نقاط مختلف کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا روز جمعه بارش‌ها در تهران با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها قابل پیش‌بینی است.
کد خبر : 529451
رگبار+پراکنده+باران.jpg

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت آب و هوایی کشور در روزهای آینده اظهار کرد: امروز در نیمه غربی، دامنه‌های البرز و زاگرس و سواحل بارندگی پیش‌بینی می‌شود.


وی تصریح کرد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، همدان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، برخی از مناطق البرز، تهران، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد زیاد خواهد بود و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در مناطق کوهستانی وجود دارد که هشدار زرد برای این مناطق صادر شده است.


این کارشناس سازمان هواشناسی در ارتباط با وضعیت هوای کشور در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز گفت: این سامانه بارشی در دو روز آینده تقویت شده و علاوه بر مناطق یادشده بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و شرق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد. شدت بارش‌ها برای روز آینده بیشتر در نواحی جنوب غرب و سواحل است.


گودرزی افزود: برای روز جمعه غالب مناطق کشور به جز مناطق شمال، شمال غرب و بخش‌هایی از شمال شرق در بقیه نقاط شاهد بارندگی‌های پراکنده خواهیم بود که این بارش‌ها در مناطق کوهستانی می‌تواند به شکل برف باشد.


وی تصریح کرد: برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه کاهش محسوس دما را برای اکثر نقاط کشور خواهیم داشت که بیشترین میزان 6 الی 8 درجه برای شرق و شمال شرق کشور و در بقیه مناطق 4 تا 6 درجه خواهد بود.


گودرزی ادامه داد: در روزهای پایان هفته آب‌های دریای خزر و خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.


این کارشناس سازمان هواشناسی در ارتباط با وضعیت هوای پایتخت هم گفت: تا روز جمعه بارش‌ها در تهران با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و احتمال آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب در رودخانه‌ها و مسیل‌ها قابل پیش‌بینی است.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته