دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1399 - 08:44
حیدر العبادی ادعا کرد؛

پهپاد آمریکایی که خودروی شهید سلیمانی را هدف قرار داد، با تأیید بغداد پرواز کرده بود

رئیس ائتلاف پارلمانی النصر مدعی شد پهپاد آمریکایی که خودروی شهیدان مقاومت را هدف قرار داد، با تأیید بغداد پرواز کرده بود.
کد خبر : 547499

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از  شبکه السياسة نیوز، «حیدر العبادی» به مناسبت سالگرد پیروزی بر داعش درباره وضعیت میدانی آن زمان مدعی شد: پهپادی که شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان پیروزی را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف قرار داد، با موافقت دولت عراق به پرواز درآمده بود.


وی با بیان اینکه در سال 2014 به‌دلیل تسلط گروه تروریستی داعش بر خاک عراق، فضای توأم با تسلیم شدن کامل در کشور وجود داشت، گفت:  ما عراقی‌ها را متهم می‌کردیم اراده‌ای برای جنگیدن ندارند، درحالی‌که جانفشانیهای مردم باعث تحقق پیروزی شد. حتی معتقدم  نبرد «جرف الصخر» ثابت کرد توان شکست داعش را داریم.


رئیس ائتلاف پارلمانی النصر با بیان اینکه بیشتر کشورها به عراق کمک کردند تا داعش به داخل خاک این کشور نفوذ نکند،  درباره اوضاع داخلی عراق در آن برهه از زمان عنوان کرد: در سال 2014 مرجعیت دینی پیامی درباره تغییر نخست‌وزیر و بسیاری از پست‌های دیگر داد. حزب «الدعوه» نامه‌ای فرستاد تا پاسخ مرجعیت دینی را دریافت کند.


العبادی گفت: به ایرانی‌ها گفتم از آن‌ها و آمریکایی‌ها  می‌خواهم که اگر برخوردها ادامه پیدا کند، عراق را ترک کنند. 


وی با این ادعا که تعداد مستشاران ایرانی در عراق از 40 نفر بیشتر نیست، ادامه داد: من با شرکت هواپیماهای نظامی امارات و ایران در نبرد علیه داعش مخالفت کردم. همجنین تعداد نیروهای حشدالشعبی با اهداف سیاسی به‌شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته