دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1399 - 21:55

در اولین دیدار خصوصی آیت الله یزدی با امام چه گذشت؟

مرحوم آیت‌الله شیخ محمد یزدی خاطرات اولین دیدار خود با امام خمینی (ره) را نقل کرده است.
کد خبر : 547455
13083703_399.jpg

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، مرحوم آیت الله شیخ محمد یزدی در خاطرات خود به اولین دیداری که با امام داشته اشاره و اینگونه نقل خاطره کرده است:


اولین برخورد خصوصی قابل ذکر وقتی بود که توسط مرحوم اشراقی‌‎ ‎‌داماد حضرت امام رضوان الله تعالی علیه احضار شدم. نمی‌دانستم مطلب‌‎ ‎‌چیست؟ پس از شرفیابی با لطف و محبت خاصی فرمودند: مردوخ‌‎ ‎‌کردستانی جزوه‌ای نوشته و نام شما هم در آن است.


عرض کردم بله اتفاقاً چند روز قبل که به دیدار آقای فکور یزدی‌‎ ‎ (یکی از علمای معروف یزد در قم) رفته بودم، چنین جزوه‌ای برای ایشان‌‎ ‎‌هم فرستاده شده بود، آن را به من دادند.


امام فرمودند: می‌خواهی چه بکنی؟ عرض کردم قسمتی از آن را‌‎ ‎‌خوانده ام و یادداشت‌هایی هم نوشته ام. مایل هستم آن را تمام کنم و جوابش‌‎ ‎‌را بنویسم. امام فرمودند: وقتی نوشتی بیاور من ببینم. من فوق العاده‌‎ ‎‌خوشحال شدم. متنی در یک صد صفحه به نام پاسخ تهمت‌های مردوخ تهیه‌‎ ‎‌شد. آن را به امام تقدیم کردم. پس از مدتی در پایان یکی از جلسات‌‎ ‎‌درس اصول مسجد سلماسی، لطف کردند و آن را به من برگرداندند. در‌‎ ‎‌یک صفحه به شکل حاشیه راهنمایی‌هایی فرموده بودند که مثلاً فلان‌‎ ‎‌کتاب مدرک معتبری است.


نکته اصلی این داستان طولانی این است که‌‎ ‎‌وقتی آماده چاپ شد، من نمی‌دانم از چه طریق امکانات و شرایط مرا به‌‎ ‎‌دست آورده بودند، که باز توسط مرحوم اشراقی احضار شدم. یک قطعه‌‎ ‎‌اسکناس یک هزار تومانی که تا آن وقت ندیده بودم، به عنوان کمک به‌‎ ‎‌چاپ که تمام هزینه چاپ همان بود، لطف کرده فرمودند: فقط در‌‎ ‎‌جا‌هایی که اصل جزوه پخش شده این پاسخ پخش شود که ذهن دیگران‌‎ ‎‌بی جهت مشوب نگردد.


‌‎ ‎برشی از کتاب صحیفه دل؛ جلد اول؛ ص ۱۶۶؛ ناشر: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی؛ چاپ سوم (۱۳۸۵).


منبع: جماران


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

برچسب ها: امام خمینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته