دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
2 خبر/

فرماندار پارس‌آباد: دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت و توانمندی‌ شهرها را متحول کرده است

فرماندار پارس‌آباد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوبی برای شهرستان ایجاد می‌کند، گفت: دانشگاه‌ها تغییرات و تحولات خوبی برای شهرستان به لحاظ سطح فکری و فرهنگی ایجاد کرده‌اند که باید با رهبری مناسب این تحولات را در مسیر خوب علمی و پژوهشی هدایت کرد.
کد خبر : 54729

به گزارش خبرنگار آنا، مهدی احمدی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان حضور یافته و از فعالیت‌ها و امکانات آموزشی و رفاهی این دانشگاه بازدید کرد.


فرماندار پارس‌آباد با تاکید بر اینکه علوم دانشگاهی در دانشگاه‌ها کاربردی شود، اظهار کرد: کارآفرینی و تبدیل علم به صنعت و کار جزو رئوس برنامه‌های علمی و مدیریتی دانشگاه‌های شهرستان قرار گیرد.


وی بر ضرورت شکل گیری ستاد دانش‌بنیان در شهرستان پارس‌آباد تاکید کرد و گفت: تبدیل ایده‌های علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و همچنین نخبگان شهرستان بویژه دانشگاه آزاد اسلامی که ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علمی و فناوری را خوب بسترسازی کرده، در پیشبرد اهداف عالی و چشم‌انداز شهرستان پارس آباد در قالب برنامه‌های دانش‌بنیان بسیار موثر است. باید تسهیلات ویژه و برنامه‌های خوبی برای این نخبگان در نظر گرفته و مدیریت شود.


فرماندار پارس آباد با ضروری دانستن جذب سرمایه‌گذار برای شهرستان، افزود: سرمایه‌گذاران اگر از ایده‌های دانشگاهیان اطمینان حاصل کنند و پتانسیل‌ها و قابلیت‌های منطقه برای سرمایه گذاران شناسانده شود بی‌شک آنها به دنبال جذب و به‌کارگیری نیروهای متفکر و متخصص خواهند بود تا از سرمایه‌های مالی خود هم به نفع منطقه و هم به نفع نیروهای علمی بهره ببرند.


احمدی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در دولت و اداره دستگاه‌های اجرایی مشکلات بیکاری جوانان است و اگر نیروهای دانشگاهی با توجه به داشته‌های منطقه که هم زمین خوب دارد هم آب هوا و در منطقه جغرافیایی خوبی قرار دارد بتوانند این پتانسیل‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند می‌توانند درصد بسیار بالایی از مشکل بیکاری شهرستان را حل کنند. جوانان ما نیز نباید برای پشت میز نشینی تلاش کنند یکی از راههای کسب درآمد کارآفرینی و ایده پروری است که می‌توان در جای جای این منطقه آن‌ها را بکار بست.


نشست بصیرتی سیاسی به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در واحد پارس آباد برگزار شد


مراسم گرامیداشت روز دانشجو در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد.


رئیس واحد پارس آباد با تبریک روز دانشجو این روز را حضور شجاعانه و روشن فکرانه دانشجویان در عرصه سیاسی کشور با شعار مبارزه با استکبار و عدالتخواهی عنوان کرد.


اکبر جعفری شاعرلر با بیان اینکه 16 آذر برگ زرینی در دفتر افتخارات جامعه دانشگاهی است گفت: دانشگاهیان به ویژه دانشجویان باید با ایمان راسخ و هوشیاری و بیداری مواظب و مراقب دسیسه‌های دست‌های پلید دشمنان باشند. دانشجویان مطمئن باشند که دشمنان اسلام و ایران همیشه در کمین آنان درصدد ایجاد سستی و ناامیدی هستند و این امر آمادگی و بیداری دانشجویان را می‌طلبد.


وی ادامه داد: دانشجویان با الگو قرار دادن شهدای دانشجوی 16 آذر و گوش دادن به منویات مقام معظم رهبری راه‌پیشرفت را فراهم ساخته و از ارزش‌های نظام و انقلاب دفاع کنند و بطورحتم ایمان دارم که چنین خواهد شد.


او گفت: رسالت اصلی دانشگاه‌ها تربیت انسان است انسانی که همیشه در راه رسیدن به کمالات والای انسانی و رسیدن به نهایت رشد و بالندگی علمی، پژوهشی و فرهنگی تلاش و کوشش می کند و دانشجویان باید با وفاق ملی و توسعه علمی در دانشگاه‌ها و با اهتمام به تحصیل علم و فرهنگ و پژوهش تلاش کنند که وابستگی علمی به غرب را کاملاً از بین ببرند.


مسئول آموزش و عقیدتی سیاسی سپاه این شهرستان نیز با توجه به وقایع 16 آذر، نقش دانشجویان را در استکبار ستیزی و مبارزه با بی عدالتی تحلیل کرده و از نقشه های دولتهای غربی با ایجاد اسلام هراسی و ایران هراسی خبر داد.


علی پناهیان با ذکر این نکته که آمریکا و هم‌پیمانانش هر روز با یک نوع حربه و لباس به جنگ حق و حقیقت می‌آیند، گفت: دشمنی ایران و آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع شد و اوج گرفت چرا که منافع آمریکا در ایران به خطر افتاد. مستشاران آمریکایی در ایران با هزینه‌های هنگفت ثروت مملکت را تقدیم آمریکا می‌کردند و مسئولان خوش‌نشین پهلوی را هدایت می‌کردند.


مسئول عقیدتی سپاه پارس آباد با بیان اینکه بصیرت و تفکر و بینش دانشجویی هدایتگر سیاست کشور است گفت: وظیفه دانشجو حفظ آرمان‌های انقلاب، خون شهدا و بصیرت است. دانشجویان با ادامه دادن راه شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و ادامه راه شهیدان هسته‌ای در سنگر علم و دانش همیشه بکوشند و تلاش کنند.


در پایان مراسم از دانشجویان برتر فرهنگی و برندگان مسابقات قرآن و عترت و مسابقات فرهنگی واحد تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب