دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فوق ستارگانی که آمارها را دگرگون کردند/ رونالدو: بازی کردن مقابل مسی زیباست

کریستیانو رونالدو که به همراه لیونل مسی آمارهایی زیادی را جابه‌جا کردند از بازی برابر فوق ستاره آرژانتینی لذت می‌برد.
کد خبر : 547199
cristiano_ronaldo_juventus_lionel_messi_barcelona_gettyimages-1290158744.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شب گذشته جدال میان کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در ترکیب تیم‌های بارسلونا و یوونتوس به سود فوق ستاره پرتغالی به پایان رسید که موفق شد دو گل از سه گل تیمش را به ثمر برساند.


مسی و رونالدو نمودارها را در دسته‌بندی‌های مختلف تغییر دادند اما واقعیت این است که این دو فوق ستاره چگونه مقایسه می‌شوند.


نشریه «اسکای اسپورت» اعلام کرد رونالدو و مسی در 36 بازی ملی و باشگاهی با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که 34 دیدار در عرصه باشگاهی و دو دیدار ملی بوده است که اتفاقاً هر دو دیدار، دوستانه بوده. اولین مسابقه در سال 2011 با پیروزی 2 بر یک آرژانتین به پایان رسید و دومین بازی با پیروزی یک بر صفر پرتغال همراه شد. جالب اینکه هر دو بازیکن در این دیدارهای دوستانه گلزنی کردند.


منظم‌ترین رویارویی این دو بازیکن در الکلاسیکو بوده، در حالی که رونالدو در منچستریونایتد و یوونتوس هم مقابل مسی بازی کرده است. 16 دوئل مسی و رونالدو در قالب الکلاسیکو بوده. نکته جالب اینکه از 36 رویارویی این دو بازیکن، مسی 16 بار پیروز شده، رونالد 11 مرتبه و 9 بازی به تساوی انجامیده است. جای تعجب نیست که هر دو بازیکن بهترین گلزنان الکلاسیکو برای تیم‌های خود هستند. مسی 26 برای بارسا و رونالدو 18 گل برای رئال مادرید زده که با آلفردو دی استفانو اسطوره رئال مادرید هم‌سطح است.


کریستیانو رونالدو در مجموع 650 بار موفق به گلزنی شده که در 862 بازی این کار انجام شده و مسی در 745 بازی 641 گل زده است و هر دو بهترین گلزنان تاریخ رئال مادرید و بارسلونا هستند.


رونالدو و مسی در لیگ قهرمانان اروپا


رونالدو و مسی 6 بار در لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند. سه بار زمانی که فوق ستاره پرتغالی در منچستریونایتد بود، دو بار در رئال مادرید و یک بار هم در یوونتوس. مسی در مجموع با رونالدو مساوی است و هر دو در شرایط برابری قرار دارند. هر دو بهترین گلزن لیگ قهرمان اروپا محسوب می‌شوند، البته که رکورد رونالدو بهتر است، او 134 بار موفق به گلزنی شده و مسی 118 بار گل زده است تا فاصله 16 گله میان آنها وجود داشته باشد. هر دو با هشت هت‌تریک در لیگ قهرمانان اروپا برابر هستند و موفق به کسب سه‌گانه با تیم‌های خود شده‌اند.


انتقال رونالدو به ایتالیا


رونالدو نقش اساسی در یوونتوس دارد. او در اولین فصل حضورش در 43 بازی 26 گل به ثمر رساند و فصل گذشته در 46 مسابقه 37 گل زد. جالب است این فصل با وجود اینکه او اسیر بیماری کرونا شد، هشت گل در 6 بازی سری A به ثمر رسانده است. همچنین رونالدو در هر دو فصل با یوونتوس قهرمان ایتالیا شده است.


در دو فصل گذشته مسی شرایطی متفاوت را در بارسلونا داشته است. او که عنوان آقای گلی را بارها با بارسلونا به دست آورده در فصل 19-2018 در 34 بازی لیگ 36 گل به ثمر رساند اما این فصل در 14 بازی تنها هفت گل زده تا آمار ناامیدکننده‌ای از خود بر جای گذاشته باشد.


مهم‌ترین نکته در خصوص آمارهای فوق‌العاده‌ای این دو فوق ستاره فوتبال جهان این است که وقتی آنها در خصوص یکدیگر صحبت می‌کنند، هیچ‌گاه قصد تخریب هم‌دیگر را نداشته‌اند. شب گذشته رونالدو موفق‌تر از مسی بود اما در خصوص مسی به «Movie Star» گفت: من و لئو 12، 13 یا 14 سال آخر زندگی خود را مشترک بودیم. همیشه رابطه صمیمانه‌ای با او داشتم. هرگز او را رقیب نمی‌دیدم. این مطبوعات است که این رقابت را ایجاد می‌کند. اگر از لئو بپرسید، او هم همین حرف را به شما خواهد زد. بازی در برابر مسی همیشه زیباست. بدیهی است که مردم هنگام دیدار در مورد رقابت ما صحبت خواهند کرد اما این فقط برای ما یک امتیاز بزرگ است. من در حالی که با منچستریونایتد، رئال مادرید و حالا با یوونتوس بودم با لئو روبه‌رو شدم. تا جایی که به من مربوط می‌شود از اهدافم خوشحالم و همیشه برای گلزنی انگیزه زیادی دارم. شاید بهتر باشد مقابل تیمی که او در آن بازی می‌کند، بازی کنم و در کنارش نباشم اما همواره به او احترام می‌گذارم و از بازی کردن مقابل این بازیکن نابغه لذت می‌برم.


مسی هم در خصوص رویارویی با رونالدو گفت: تمامی صحبت‌هایی که کریستیانو درباره من انجام داده را من نیز تأیید می‌کنم. بازی کردن در مورد بازیکنی که انگیزه زیادی دارد و از توانایی‌های بالایی برخوردار است، برای من سراسر هیجان است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته