دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1399 - 08:51
نماینده مردم تهران در مجلس:

عمده درآمدهای دیده‌شده در بودجه ۱۴۰۰ غیرقابل تحقق است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که پیش بینی دولت از درآمد در سال آتی عمدتا غیر واقعی و غیر قابل تحقق بوده و باید اصلاحاتی در این بخش صورت گیرد.
کد خبر : 547032
B0E0A3B1-E4EE-49D6-B332-E76BE5189410.jpeg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اقبال شاکری درباره ویژگی های لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد: در مجلس طرح اصلاح احکام کلی بودجه در حال بررسی است و این طرح برای هدفمندکردن و خروجی محور کردن بودجه تهیه شده و کارآمدی آن را افزایش می دهد. باید پس از تصویب و ابلاغ این طرح بودجه در چارچوب آن دیده شود و دولت باید به این موضوع توجه داشته باشد.


وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مهمترین بحث‌هایی که در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح است به بحث درآمدها باز می گردد. عمده کارشناسان و صاحب نظران بر این باورند که درآمدهای دیده شده در بودجه سال آینده غیر واقعی و غیر قابل تحقق است. از جمله فروش اوراق مختلف و بحث فروش روزانه نفت که رقم قابل توجهی می‌باشد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین هزینه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد. این نکات در لایحه بودجه باعث نگرانی نمایندگان شده و باید اصلاح گردد. چرا که عدم تحقق درآمدها و غیر واقعی بودن آنها باعث می شود تا بودجه با کسری مواجه شده و مشکلات عدیده‌ای را هم برای این دولت و هم برای دولت بعدی ایجاد کند.


این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: نکته بعدی که در بودجه باید مورد توجه قرار گیرد کارآمدی دستگاه‌های اجرایی در مصرف بودجه‌ای است که به آنها اختصاص می یابد. متاسفانه اخبار این روزها حاکی از ناکارآمدی و سوءمدیریت برخی از دستگاه‌ها در حل مشکلات مردم می باشد. گویی که بود و نبود این دستگاه‌ها برای مردم فرقی ندارد. بودجه‌ای که در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد باید در مسیر انجام وظایف و حل مشکلات مردم صرف شود.


شاکری در پایان افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها در بودجه سال آتی و اهدافی که در بودجه دیده می شود دستگاه‌های اجرایی باید در قبال بودجه‌ای که دریافت می‌کنند وظایف خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند و به عبارت دیگر بودجه دستگاه‌های اجرایی باید عملیات محور و فعالیت محور باشد. باید در بودجه رصد عملکرد دستگاه‌های اجرایی دیده شود تا دیگر شاهد سوءمدیریت و ناکارآمدی در دستگاه‌های اجرایی نباشیم.


انتهای پیام/۴١۵١:


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته