دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1399 - 12:17
به همت باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر انجام شد؛

برگزاری وبینار ملی ناهنجاری‌های ستون فقرات، حرکات اصلاحی، پیشگیری و درمان

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر گفت: این باشگاه در راستای اجرای دوشنبه‌های وبیناری با همکاری انجمن علمی تربیت‌بدنی، وبینار ملی ناهنجاری‌های ستون فقرات، حرکات اصلاحی، پیشگیری و درمان را برگزار کرد.
کد خبر : 546786
WhatsApp Image 2020-12-07 at 17.58.03.jpeg

سمیه فتوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اسلامشهر از برگزاری وبینار ملی ناهنجاری‌های ستون فقرات، حرکات اصلاحی، پیشگیری و درمان خبر داد و اظهار کرد: این وبینار توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و همکاری انجمن علمی تربیت‌بدنی و با راهبری اداره‌کل هدایت و توانمندسازی دانشجویی ستاد مرکزی باشگاه و در راستای اجرای دوشنبه‌های وبیناری برگزار شد.
 
وی افزود: در این وبینار زهره افشارمند استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و سخنران وبینار ناهنجاری‌های ستون فقرات، حرکات اصلاحی، پیشگیری و درمان به معرفی ناهنجاری‌های ستون فقرات (سر به جلو، پشت گرد، پشت گود و ...) و علل و عوارض آن پرداخت.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر عنوان کرد: در این وبینار با اشاره به عوارض ناشی از نشستن‌های طولانی‌مدت و دورکاری‌های ناشی از بیماری کووید-19 شامل مشکلات قلبی-عروقی، چاقی و اضافه وزن، مشکلات اسکلتی-عضلانی، کمردرد، گردن‌درد، استرس و اضطراب ذهنی، بی‌خوابی و تسریع روند پیری درباره پشت‌میزنشینی و استفاده صحیح از کامپیوتر و راهکارهایی به‌منظور کاهش عوارض آن مطالبی ارائه شد.


فتوحی معرفی تمرینات ویلیامز و مک‌کنزی در حیطه پیشگیری و درمان دردهای کمر و تمرین‌هایی برای دردهای گردن را از محورهای وبینار برگزار شده معرفی کرد.


وبینار ملی ناهنجاری‌های ستون فقرات، حرکات اصلاحی، پیشگیری و درمان برگزار شد


به گزارش آنا، نشستن‌های طولانی‌مدت برای روزهای متوالی شاید در ظاهر چندان خطرناک به نظر نرسد؛ اما در واقع مشکلات بزرگی را برای بدن شما ایجاد خواهد کرد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته