دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 17:40

معاون پژوهش و فناوری واحد پرند: دانشجو سرنوشت یک کشور را رقم می‌زند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند اظهار کرد: دانشجو سرنوشت یک کشور را می‌تواند رقم بزند، بنابراین در زمان‌های مختلف نوع مبارزه و تاثیرگذاری متفاوت است.
کد خبر : 54676

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سعید ذاکر بستان آباد در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو و به همت معاونت دانشجویی – فرهنگی و بسیج دانشجویی واحد برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور دانشجویان گفت:در سال ۱۳۳۲ سه نفر از دانشجویان در اعتراض به ورودبه ایران نیکسون جان خود را باختند و تا سال ۵۷ دانشجویان به مبارزه برای سرنگونی رژیم ادامه دادند در جنگ تحمیلی هم دانشجویان و دانش آموزان مخلصانه جنگیدند تا یک وجب از خاک وطن از بین نرود،‌ بنابراین امنیت امروز مدیون تلاشهای بی‌دریغ جوانان میهن اسلامی است .


معان پژوهش و فناوری واحد پرند بیان کرد: اکنون نوع مبارزه تغییر یافته است امروز جوانان و دانشجویان عزیز باید در عرصه‌های علمی و فرهنگی تلاش و کوشش کنند. غرب هزینه‌های گزافی برای به انحراف کشاندن نسل جوان انجام می‌دهد. اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد قلب انسان را به درد می‌آورد بنابراین دانشجویان و جوانان باید آگاه باشند تا غرب و سلطه گران نتوانند به هر طریقی به میهن عزیزمان تسلط یابند.


در ادامه برنامه عضو هیات علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) با تبریک به دانشجویان بیان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم نظام بین الملل به نظام دو قطبی تقسیم شد. کشور‌ها یا در کمپ شوروی و یا در کمپ آمریکا قرار داشتند.


دکتر سلیمی افزود: ایران قبل از انقلاب زیر چتر آمریکا بود حال بعد از انقلاب در ایران نظامی برپا شد که خواستار استقلال بود و نمی‌خواست زیر یوق غرب و یا شرق باشد. در این شرایط تنها کاری که ایران اسلامی باید انجام دهد این بود که در داخل کشور خود را از هر حیث قوی و توانمند سازد.


عضو دائم انجمن علوم سیاسی در ادامه خطاب به دانشجویان اظهار کرد: شما نسل پنجم انقلاب هستید، نسل اول نسل مبارزه و عامل انقلاب بود. نسل دوم نسل حافظ انقلاب و نسل سوم نسل بعد از جنگ و نسل سازندگی بود. نسل چهارم هم در زمان خاتمی و اوایل ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بود. بنابراین امروز دشمن به هر طریقی از فضای مجازی گرفته تا اینترنت، مطبوعات و رسانه‌های داخلی و خارجی در صدد است انقطاع و فاصله نسلی در ایران ایجاد کند. یعنی نسل پنجم طوری فکر کند که چهار نسل قبلی فکر نمی‌کردند.


عضو پیوسته انجمن جامعه‌شناسی ایران گفت: در این شرایط دو راه بیشتر وجود ندارد: راه اول: اعتماد صددرصد به آمریکا و این عین خواب خرگوشی است که ما را به ایران قبل از انقلاب به‌‌ همان حقارت باز می‌گرداند و راه دوم: خودسازی و خود محوری با تلاش و کوشش در عرصه‌های علمی و پژوهشی است.


در انتهای برنامه گروه تواشیح بین المللی انصار المهدی به اجرای برنامه پرداختند و همچنین از دانشجویان نمونه قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته