دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ثروت مارادونا به چه کسی می‌رسد؟/ جدال وراث برای اثبات نسبت با اسطوره

دیگو مارادونا فرزندانی از همسرانی داشته که همگی در تلاش هستند تا وارث رسمی او شوند.
کد خبر : 546405
2.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درگذشت دیگو آرماندو مارادونا در 60 سالگی اتفاقی غیرمنتظره برای هواداران او در سراسر جهان بود اما کسانی که اخبار زندگی او را با دقت و موشکافانه بررسی می‌کردند از شنیدن خبر فوت اسطوره فوتبال جهان آنچنان متعجب نشدند. 


مارادونا فوتبالیستی بود که روح سرکشی داشت و از فقر مطلق به اوج ثروت رسیده بود. او با جنگندگی مثال‌زدنی به ثروتی زیاد دست یافت ولی روحیات او تغییر نکرد و این موضوع برای او دردسرساز شد. شکست آرژانتین در جنگ فالکلند مقابل انگلیس در سال 1982 را مارادونا 4 سال بعد با دو گل تاریخی به انگلیس در جام جهانی 1986 جبران کرد و اسطوره کشورش و جهان فوتبال شد. در جام جهانی 1990 او در اعتراض به قضاوت داور دیدار فینال تیمش با آلمان که دو بازیکن آرژانتین را اخراج کرد و پنالتی مشکوکی برای ژرمن‌ها گرفت در مراسم اهدای جام با ژائو هاوه لانژ رئیس وقت فیفا دست نداد و 4 سال بعد به جرم مصرف مواد مخدر نتوانست با آرژانتین بازی‌های درخشانش در جام جهانی 1994 را ادامه دهد و تیم ملی کشورش هم در مرحله حذفی از دور رقابت‌ها کنار رفت.


همان زمان مارادونا در حالی که گریه می‌کرد، گفت: «من نه تنها به ملتم بلکه به همه جهان می‌گویم که پاک پاکم. این دسیسه‌ای است که فیفا برای من چیده است.» به اعتقاد بسیاری مدیران وقت فیفا در آن سال‌ها اجازه ندادند مارادونا بار دیگر فاتح جام جهانی شود چون او بازیکنی سیاسی بود و سیاست در فوتبال جایی ندارد. دن دیگو که به موفقیت‌های بزرگ عادت کرده بود پس از جام جهانی 1994 به الکل و مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد و این موضوع او را آهسته آهسته به سمت تباهی برد تا ثروت زیادی را از دست بدهد.


مارادونا در زندگی شخصی دچار تخلفات زیادی شد و حتی زمانی که سرمربی تیم ملی کشورش در جام جهانی 2010 بود هم نتوانست زندگی سالمی را انتخاب کند و 10 سال بعد به دلیل تخطی از زندگی سالم دچار حمله قلبی تنفسی شد و فوت کرد. او در هنگام مرگ ثروت زیادی نداشت تا به وراث خود بدهد. البته که اخبار گوناگونی در مورد ثروت آن مرحوم مطرح است. میزان دارایی مارادونا خانه‌ای دو میلیون یورویی است و 100 تا 450 هزار یورو هم پول نقدی است که در خصوص رقم دقیق اختلاف نظر وجود دارد. ضمن اینکه این ادعا وجود دارد که فوق ستاره سابق فوتبال اموالش را به خیریه‌ای واگذار کرده است.


مارادونا سال 1984 با کلودیا ویلافانه ازدواج کرد و 20 سال بعد از او جدا شد. دالما و جیانینا دخترانی بودند که ماحصل این ازدواج بود. هوگو، رائول و ریتا مارادونا خواهر و برادرهای اسطوره آرژانتین هستند که از او ارث می‌برند. علاوه بر این دختران ، دیگو سیناگرا و دیگو فرناندو اوجیدا فرزندانی بودند که توانستند ثابت کنند مارادونا پدرشان است. آنها حاصل ازدواج‌های این فوتبالیست با کریستیانا سیناگرا و ورونیکا ادوجا هستند. خود مارادونا هم در سال 2008 اعتراف کرد از ازدواج کوتاهش با وایری سابالین دختری به نام جنی دارد. علاوه بر این، افراد دیگری هم ادعای فرزندی دیه‌گو مارادونا را دارند که سه نفر از آنها کوبایی هستند و می‌گویند در زمان حضور ستاره آرژانتینی در کوبا برای ترک اعتیاد به مواد مخدر به دنیا آمده‌اند.


بدون تردید تلاش تمامی وراث مارادونا برای رسیدن به ثروت پدر ادامه دارد و کشمکش میان آنها ادامه خواهد یافت. کسانی که بتوانند از لحاظ قانونی نسبتشان با اسطوره فوتبال جهان را اثبات کنند از سوی دولت آرژانتین به ثروت پدر دست خواهند یافت.


 


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته