دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1399 - 16:22
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان:

حق‌خواهی و حق‌طلبی شاخص‌های ممتاز دانشجویی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد روان بیان کرد: حق‌خواهی و حق‌طلبی‌، استکبار‌ستیزی، پرسشگری و پویایی شاخص‌های ممتاز دانشجویان بوده و همواره این ویژگی‌ها موجب برجستگی نقش آنان در جامعه است
کد خبر : 546282

حسن داوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در رودان به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: 16 آذر آغاز حرکت حق ‌طلبانه دانشجویان در مقابله با ظلم و بیداد ستم‌شاهی است‌، حرکتی که نشان داد دانشجویان در خط مقدم بیداری جامعه هستند.


وی افزود: حق‌خواهی و حق‌طلبی‌، استکبار‌ستیزی و پرسشگری و پویایی شاخص‌های  ممتاز دانشجویان بوده و همواره این ویژگی‌ها موجب برجستگی نقش آنان در جامعه است و در کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری از دانشجویان به عنوان فرزندان ایران، قوه متفکره ملت و قشر برگزیده یاد شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان بیان کرد: تردیدی نیست که دانشجویان نقش‌آفرینان اصلی استقلال و خودکفایی علمی، رشد و توسعه پایدار و پرچمدار تفوق و اقتدار کشور محسوب می‌شوند.


این استاد دانشگاه بیان کرد: مقام معظم رهبری خط سیر حرکت دانشگاه‌ها در تربیت دانشجوی موفق و کارآمدرا تعیین فرموده و در بیانات ایشان آمده است: «توجه به  علم و تحقيق، کارايی‌علمی، جوشيدن استعدادهای علمی و روحيه تدين، حرکت صحيح، سالم‌سازی معنوی وروحی دانشجو دو عنصر مهمی هستند که باید نصب‌العین مدیران، استادان و برنامه‌ریزان نظام آموزشی دانشگاه‌ها قرار گیرد» که به یقین تربیت چنین نسلی تضمین‌کننده خودکفایی علمی و استقلال کشور است.


داوری مطرح کرد: امروز که کشور مورد تحریم ظالمانه دشمنان قرار گرفته مسئولیت دانشگاه‌ها و دانشجویان سنگین‌تر شده است؛ چراکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی مکلفند از این ظرفیت عظیم انسانی برای تحقق  خوکفایی و جهش تولید به نحو شایسته بهره گیرند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته