دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 15:03
در آیین گرامیداشت روز دانشجو واحد ورامین – پیشوا

محجوب: نگاه ویژه مجلس به فارغ‌التحصیلان لازم است/ قدردانی از آیت‌الله هاشمی برای شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی

دبیرکل خانه کارگر اظهار کرد:‌ مجلس شورای اسلامی باید به اشتغال دانشجویان نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا این قشر عظیم از جامعه به عاقبت بیکاری دچار نشوند و فارغ‌التحصیلان دچار بلاتکلیفی نشوند.
کد خبر : 54584

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علیرضا محجوب در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا برگزار شد، گفت: قیام دانشجویان مبارز ایران در ۱۶ آذر سال ۳۲ که پس از کودتای ۲۸ مرداد شکل گرفت، درس‌های بزرگی را به نسل امروز جامعه منتقل کرد که با بهره گیری از آن می‌توان به دستاوردهای عظیمی در مبارزه با استکبار دست یافت.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بین کودتای ۲۸ مرداد تا به شهادت رسیدن سه شهید دانشجو فاصله زمانی اندکی وجود دارد و درست بعد از جریان کودتای آمریکایی است که جنبش و نهضت مقاومت ملی با محوریت جریان دانشگاهی شکل می‌گیرد تا ثابت کند جامعه دانشگاهی همواره به مسائل کشور آگاه بوده و نسبت به آن حساس است.


محجوب با توجه به اینکه نخستین اعتراض دانشجویان در ۱۴ آذر ۳۲ به بازگشت کاردار انگلیس به ایران مطرح شد گفت: ورود مجدد کاردار انگلیس به ایران، پای کمپانی‌های انگلیسی را دوباره به ایران باز کرد و باعث شد تا کشور به مسیری که کودتای ۲۸ مرداد آن را شکل داده بود، باز گردد.


رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر نیکسون معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا، مقدمه ادامه اعتراضات دانشجویان را فراهم کرد تا جایی که با شهادت سه دانشجوی مبارز در دانشگاه تهران، حرکت اصیل جنبش‌های دانشجویی در مقابله با استکبار در ایران شکل گرفت.


دبیرکل خانه کارگر اظهار کرد: تمامی جنبش‌ها برای شکل گیری و حرکت خود نیاز به مبارزه و از دست دادن بهترین افراد جامعه دارند کما اینکه در جریان روز جهانی کارگر نیز سه نفر از کارگران آمریکا در اعتراض به تبعیض صورت گرفته جان خود را از دست دادند تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان روز کارگر نامگذاری شود.


وی گفت: دانشجویان ایران در تمامی مناسبت‌های کشور، جنبش ضد استعماری خود را حفظ کرده و از خود واکنش‌های سازنده‌ای بروز می‌دهند که این در اصل هویت بیدار دانشجویان را به اثبات می‌رساند.



محجوب افزود: بسیاری از شخصیت‌های برجسته نظام فعالیت خود را در ارتباط گرفتن با جنبش‌های دانشجویی آغاز کردند و به‌جاست تا امروز دولتمردان، نمایندگان مجلس و دانشگاهیان با جدی گرفتن مباحثی مانند کرسی‌های آزاداندیشی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است به دانشجویان کمک کنند تا فکر خود را در عرصه‌های حقیقی ابراز دارند.


وی با قدردانی از تلاش‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی در تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی از شخصیت‌های نادر کشور است، فرد توانایی که در جریان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همه افراد دل به او و تفکراتش بستند.


محجوب: بسیاری از شخصیت‌های برجسته نظام فعالیت خود را در ارتباط گرفتن با جنبش‌های دانشجویی آغاز کردند و به جاست تا امروز دولتمردان، نمایندگان مجلس و دانشگاهیان با جدی گرفتن مباحثی مانند کرسی‌های آزاد اندیشی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است به دانشجویان کمک کنند تا فکر خود را در عرصه‌های حقیقی ابراز دارند

رئیس فراکسیون کارگران مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، تفکری با این استدلال که سن هاشمی اقتضای ریاست جمهوری را ندارد که البته در قانون به آن هیچ اشاره‌ای نشده، اجازه حضور وی را در انتخابات نداد و مردم را از حضور وی محروم کردند.


محجوب یکی از مهم‌ترین مشکلات دانشجویان را جذب شدن به بازار کار دانست و گفت: چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که از یک سو وجود این تعداد جوان جویای علم جای خرسندی است و از طرف دیگر اشتغال این افراد زنگ خطری را برای جامعه به صدا در آورده است.
شیبانی: شهیدان دانشجو سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بودند


رئیس واحد ورامین – پیشوا نیز در این مراسم ۱۶ آذر را روز در هم آمیختن تقوا و علم و دانش اندوزی عنوان کرد و گفت: این روز یاد آور زمانی است که دانشجویان غیرتمند میهن عزیزمان سینه خود را در برابر استکبار جهانی سپر کردند و تا آخرین قطره خون خود پای استقلال کشورشان ایستادگی کردند و با شهادت خود به جهانیان نشان دادند که ایرانیان از هر قشری در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان همچون سروی استوار می‌ایستند.


دکتر حسینعلی شیبانی از۱۶ آذر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی ملت ایران یاد کرد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در وصف شهیدان دانشجو تصریح کرد: دانشجوی شهید کسی است که از سر خودآگاهی و با اراده روشن بینانه اقدام به جهادی کرده است که به شهادت منتهی شده است و این ارزش عمل را مضاعف می‌کند و می‌توان گفت شهیدان دانشجو سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بودند.


وی ادامه داد: امروز رسالت دانشجوی ما پیروی از راه این شهیدان والامقام و بهره بردن از امکانات موجود برای اعتلای خود و جامعه است که این مهم با توکل و تلاش و ایستادگی شما فرهیختگان دست یافتنی است.
شرافت و عزت ملت ایران با خون شهدای دانشجو ماندگار خواهد بود


معاون فرهنگی اجتماعی واحد ورامین- پیشوا هم با ارائه گزارش از روند امور فرهنگی واحد ضمن بیاناتی ۱۶ آذر را روز نمایش قدرت خون بر شمشیر و ندای استقلال خواهی جامعه دانشجویی مطرح کرد و گفت: روز دانشجو یادمان اعتراض دانشجویان به دخالت‌های قدرت‌های استکباری بود که قدوم آنان به خون شهدای راست قامت دانشجو آغشته شد.


حجت الاسلام سید احمد حسینی تصریح کرد: در این روز تاریخی فریاد مخالفت دانشجویان به حضور مهمان ناخوانده دولت آمریکا به این سرزمین بود تا جهان بداند شرافت و عزت ملت ایران با خون شهدای دانشجو شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا ماندگار خواهد بود.


وی ادامه داد: آنچه ۱۶ آذر و روز دانشجو را به فراموشی نسپرده است همین ریشه‌های عمیق است و این روز بهترین فرصت برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجویی است.


آمریکا هیچ‌گاه به فکر خدمت به ملت ایران نبوده است


امام جمعه موقت ورامین نیز با سخنانی خطاب به به دانشجویان خاطرنشان کرد: ما باید از خون شهیدان و هدف و راه آنها الگو بگیریم چرا که هیچ‌گاه وابستگی این کشور را قبول نکردند و سر تسلیم فرود نیاوردند.


حجت الاسلام سیدمحسن محمودی با تبیین شخصیت منحصر به فرد امام خمینی (ره) ادامه داد: هنوز امام عزیزمان را نشناخته‌ایم و قرن‌های بعدی قضاوت خواهد کرد امام بزرگواری را که در جایگاه نیابت امام زمان (عج) کشور را از استعمار نجات داد و ایکاش در دانشگاه‌های ما درسی به عنوان سیره امام خمینی (ره) هم گنجانده شود تا جوانان ما با سیره شخصیتی و اندیشه‌های او آشنا شوند.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: امام (ره) و شاگردان و سربازانش را بشناسیم که با الهام از مکتب عاشورا و فریاد هیهات منا الذله سید الشهداء (ع) در این مسیر قرار گرفتند و امروز شما افسران جنگ نرم بدانید آمریکا هیچ‌گاه به فکر خدمت به ملت ایران نبوده است چرا که خوی استکبار دارد و دستش به خون پاک هزاران بی‌گناه آغشته شده است.


در پایان این نشست دانشجویی از خانواده سه شهید دانشجو که در مراسم حضور پیدا کردند با اهدا لوح قدردانی از سوی مسئولان تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته