دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 15:17
در کارگاه تببین جنبش دانشجویی و استکبارستیزی واحد الیگودرز

فرماندار الیگودرز: دانشجو سرمایه گران‌سنگ ملت و جامعه است

فرماندار الیگودرز اظهار کرد: دانشجویان سرمایه‌های گران سنگ ملت و جامعه هستند و با روحیه آرمانگرایی خود به روحیه ضد استکباری رسیده‌اند، بنابراین دانشجوی ما امروز فقط به فراگیری علم اکتفا نمی‌کند بلکه در تلاش هستند تا در عرصه مطالبه‌گری و پیگیری مسائل نیز پیش قدم باشد.
کد خبر : 54564

به گزارش خبرنگار خبرگزار آنا، ولی الله میرزایی اصل در کارگاه تببین جنبش دانشجویی و استکبارستیزی که با شرکت اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز با تبریک 16 آذر به دانشجویان گفت: دوران دانشجویی یک دوران مهم و سرنوشت ساز است زیرا در این دوران دو ویژگی مهم جوانان یعنی علم‌خواهی و آرمانگرایی به اوج خود می‌رسد که باید به خوبی از آن استفاده کنند.


فرماندار الیگودرز افزود: اگر دانشجوی ما دارای بینش بالای سیاسی نباشد ابزار دست دیگران خواهد شد، بنابراین باید به مسائل روز حساسیت ویژه‌ای داشته باشد و در همهٔ عرصه‌ها تاثیرگذار باشد.


وی با توجه به برگزاری انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نمونه مهم و تاثیرگذار حضور دانشجویان در عرصه سیاسی و اجتماعی، مشارکت فعال در انتخابات است و اینکه خود باشناخت افراد مورد اطمینان و تاثیرگذار جامعه را در مسیر توسعه و پیشرفت یاری کند و نیاز نباشد دیگران مصداق فرد بهتر را به آنان معرفی کنند.


میرزایی اصل: نمونه مهم و تاثیر گزار حضور دانشجویان در عرصه سیاسی و اجتماعی، مشارکت فعال در انتخابات است و اینکه خود باشناخت افراد مورد اطمینان و تاثیر گزار جامعه را در مسیر توسعه و پیشرفت یاری کند و نیاز نباشد دیگران مصداق فرد بهتر را به آنان معرفی کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز نیز در این کارگاه با تشریح واقع ۱۶ آذر و شهادت ۴نفر از دانشجویان اظهار کرد: امروز نگاه جامعه به قشر دانشجو یک نگاه تکیلف محور است، یعنی اینکه مردم انتظار دارند دانشجوی ما در همهٔ عرصه‌ها سرآمد باشند و با حضور در فعالیت‌های مختلف به ویژه فعالیت‌های علمی دانش‌بنیان کشور را به سوی پیشرفت و توسعه هدایت کند، چراکه عامل اصلی رسیدن به توسعه پایدار حرکت به سمت علم و دانش است.


دکتر خلیل غفاری به مناسبت روز دانشجو نشستی با دانشجویان خوابگاهی برگزار کرد که در این نشست که دو ساعت به طول انجامید گفت: امروز زمینه برای فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی به خوبی در جامعه به وجود آمد است که این فضا مرهون خون شهدای گرانقدر است.


وی افزود: دانشجوی ما آرمان‌خواه است بنابراین به دنبال وضع بهتر است و این فرصتی را ایجاد کرده تا دانشجویان ما به آنچه وجود دارد اکتفا نکنند و به دنبال بهترین‌ها گام بردارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی الیگودر اظهار کرد: ما امروز در کنار ۸ کشور بر‌تر علمی در حوزه نانو و فناوری و انرژی هسته‌ای قرار داریم و بیشترین انتظار جامعه نیز تلاش دانشجویان برای فتح بیشتر قله‌های علمی در جهان است.


وی بیان کرد: سیاست امری ضروری برای پیشبرد جامعه است اما باید تلاش کرد سیاست زده نشویم، زیرا سیاست زدگی باعث عقب ماندن از پیشرفت‌ها مهم به ویژخ در بحث علمی خواهد شد.


در این نشست معاونان حوزه‌های مختلف واحد ضمن ارائه گزارش از روند کاری حوزه خود به سئوالات و خواسته‌های دانشجویان پاسخ دادند.


در ادامه این کارگاه دانشجویان به طرح سئوالات و نظرات خود پرداختند. در پایان نیز از تشکل‌های فعال در این دانشگاه با اهدا لوح و هدایایی قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته