دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1399 - 20:32

ارزان‌ترین تورهای خارجی

کشورمان ایران، شهرهای و مناطق گردشگری مناسب و بی­ نظیری دارد اما گاهی ما نیاز داریم که به دیگر کشورهای دنیا نیز سفر کنیم تا با جاذبه­ های گردشگری، فرهنگ و مردم آن‌جا آشنا شویم.
کد خبر : 545156
111.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا  حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که پس از یک مدت کار مداوم و یک نواخت، احساس خستگی و بی­ حوصلگی کرده باشید؛ گویی چیزی مدام شما را از روزمرگی­ای که دچارش شده­اید دلزده می­کند. در این مواقع، یک استراحت کوتاه، یک وقفه در روند زندگی جاری، می­تواند دوباره شما را سرحال کند. سفر، همیشه یکی از بهترین گزینه­ ها برای استراحت و تجدید قوای جسمانی و روحانی است. کشورمان ایران، شهرهای و مناطق گردشگری مناسب و بی­نظیری دارد اما گاهی ما نیاز داریم که به دیگر کشورهای دنیا نیز سفر کنیم تا با جاذبه­ های گردشگری، فرهنگ و مردم آن‌جا آشنا شویم. در شرایط اقتصادی کنونی، بسیاری هم به مسافرت خارجی علاقه­ مندند و هم ترجیح می­دهند سفر ارزانی را سپری کنند. آژانس هواپیمایی زیما سفر در ادامه به معرفی ارزان­ترین تورهای گردشگری برای ایرانیان می‌پردازد.


تور ترکیه


ترکیه، کشوری در شمال غرب ایران، یکی از مقاصد جذاب و ارزان برای مسافران ایرانی است. اگر به جاذبه­ های طبیعی علاقه­ دارید، سواحل زیبای آنتالیا، د­ریای درخشان کوش­آداسی و بدروم، طبیعت سرسبز ترابزون، جزایر استانبول و مارماریس، می­توانند مقاصد مناسبی برای شما باشند. اگر اهل تاریخ و فرهنگ گذشته هستید، شهر تاریخی استانبول با موزه ­ها، مساجد و کلیساهای بی­ نظیرش، شهر تاریخی افسوس، مقبره ­های صخره­ای مارماروس و ده‌ها شهر و مقصد گردشگری دیگر، می­توانند نیاز علاقه­ مندان به فرهنگ و تاریخ گذشته را برآورده سازند. همچنین اگر اهل خرید و پرسه زدن در بازارها هستید، شهر توریستی وان، شهر مدرن آنکارا و استانبول زیبا، قطعا می­توانند برای شما جذاب باشند. همانطور که می‌بینید، تورهای ترکیه (شامل تورهای زمینی و هوایی) می­تواند همه‌ی سلیقه‌های مسافران را پوشش دهد و در عین حال، ارزان و راحت باشد.



تور گرجستان


کشور دوست­ داشتنی گرجستان هرچند همسایه ایران نیست اما مقصد گردشگری مناسب و ارزانی برای ایرانیان است. تور گرجستان می­تواند به­ خوبی شما را از سفری ارزان و راحت بهره­ مند کند. تفلیس، پایتخت گرجستان از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور است. تفلیس به عنوان شهری قدیمی و زیبا با آثار باستانی با ارزش، کلیساهای باستانی، محله­ جذاب روستاولی، رستوران­ و کافه ­های پر از توریست، فرهنگی اصیل، پارک سرسبز ریکه و پارک تفریحی آکوا، زیباترین شهر گرجستان است. پس از تفلیس، شهر ساحلی باتومی، جاذبه های طبیعی، مکان‌های تفریحی و آثار تاریخی زیبایی دارد که می­ تواند سفری لذت­بخش را برای شما فراهم سازد.



تور ارمنستان


کشور ارمنستان واقع در مرز شمالی ایران به مرکزیت شهر زیبای ایروان، یکی از ارزان­ترین و مناسب ­ترین مقاصد گردشگری برای مسافران ایرانی است. کوه مرتفع آرارات و طبیعت کوهستانی و شگفت­ انگیز آن، شهر صورتی و میدان تاریخی لنین در ایروان، معبد حیرت­انگیز گارنی، دریاچۀ رویایی سوان و صومعۀ تاریخی گغارد تنها تعداد اندکی از جاذبه­ های دیدنی ارمنستان است. ارمنستان کشور صومعه­ ها، کلیسا­ها، معابد قدیمی، طبیعت کوهستانی، دریاچه­ها و پیست­های اسکی در کنار مردمی اصیل است که با فرهنگ بومی خود، رقص ­های محلی، موسیقی و غذاهای لذیذ، می­تواند سفر دلپذیری را برای شما فراهم آورد.



تور دبی


تور دبی، یکی از ارزان­ترین گزینه‌ها برای مسافران ایرانی است. دبی، بزرگترین شهر امارات، به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری جهان، شناخته می‌شود. این شهر با آب و هوای گرم و شرجی در جنوب ایران و در دل خلیج فارس واقع شده است. شهر دبی با آسمان­ خراش ­ها و سازه­های مدرن و حیرت­ انگیز خود که روز به روز به تعداد و تنوعشان افزوده می­شود. برج خلیفه دبی و برج خور، همواره می­تواند برای مسافران و توریست ­های ایرانی جذاب باشد. دبی شهر بازارهای بزرگ و باشکوهی چون دبی مال و مرکز خرید ابن ­بطوطه است. اگر اهل خرید و گشت و گذار در بازار و مراکز خرید هستید، قطعا دبی می­تواند یکی از بهترین مکان‌های گردشگری برای شما باشد. همچنین امکانات خاص گردشگری چون پارک آبی وایلد وادی، با امکانات شگفت­ انگیزش هر ساله هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می­کند.



تور باکو


یکی از کشورهای نزدیک به ایران، کشور آذربایجان است که طبیعتا سفر به آن به دلیل نزدیکی، ارزان‌تر از سفر به سایر کشورها خواهد بود. شما برای رفتن به باکو، نیازی به بلیط هواپیما هم ندارید و به صورت زمینی می‌توانید راهی این کشور شوید. شهر باکو، دیدنی‌ها و چاذبه‌های طبیعی و دست ساخته‌ی زیادی دارد که کوه آتشین باکو، برج دختر، برج شعله و مرکز حیدر علی‌اف معروف‌ترین آن‌هاست. سفر به این شهر مطمئنا برای شما به‌ یاد‌ماندنی خواهد بود.


تور هند


بدون تردید شما نام «تاج‌ محل» را که در اگرای هند قرار دارد، زیاد شنیده‌اید. خیلی‌ها علاقه‌منداند تا از این بنای تاریخی دیدن کنند. علاوه بر آن، معماری خاص کشور هند، آداب و رسوم و موسیقی و سینمای این کشور، توانسته گردشگران زیادی را به سمت هند روانه کند.


هند، کشور 72 ملت است. افراد مختلفی با ملیت‌های گوناگون در این کشور زندگی می‌کنند که شما با سفر به آن می توانید با آداب ‌و ‌رسومشان آشنا شوید. از آن گذشته، ادویه‌های هندی هم در جهان بسیار پرطرفداراند. به ‌همین خاطر، اگر علاقه دارید طعم‌های متفاوت و جدیدی را از مواد غذایی تجربه کنید، حتما به این کشور سفری داشته ‌باشید.


تور نخجوان


نخجوان هم می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری برای شما باشد که با صرف هزینه‌ی بسیار کم، بتوانید از مناطق دیدنی زیادی دیدن کنید. نخجوان به ایران بسیار نزدیک است. مردم این کشور هم، آداب ‌و رسومی مشابه مردم کشور خودمان دارند. به همین خاطر در نخجوان زیاد احساس غریبی نخواهید کرد. در سفر به این کشور، حتما طعم بی‌نظیر شیرینی‌های خوشمزه‌ی آن را هم تجربه کنید. آوازه‌ی این شیرینی‌ها به تمام دنیا رسیده و بسیاری از مردم جهان، فقط و فقط برای چشیدن طعم منحصربه‌فرد شیرینی‌های نخجوانی، راهی این کشور می شوند. نخجوانی‌ها، غذاهای خوشمزه‌ای هم دارند که در سفر به این کشور، می‌توانید طعم و مزه‌ی آن ها را تجربه کنید و از سفر خود لذت ببرید.


کشورهای بالا، ارزان­ترین، راحت ­ترین و در عین حال از زیباترین کشورهایی هستند که توریست­ های ایرانی، می‌توانند به عنوان مقصد سفر از آن‌ها دیدن کنند. کشورهایی که همه نوع سلیقه گردشگری را پوشش می ­دهند. پس از کشورهای ذکر شده، تورهای کشورهای آذربایجان، مالزی، تایلند و مجارستان، از مناسب­ترین تورهای گردشگری برای ایرانیان به شمار می­روند. به طور کلی اگر قصد سفر ارزان قیمت را داشته باشید، باید بدانید انتخاب کشورهای نزدیک به ایران، استفاده از پروازهای داخلی و اکونومیک، مسافرت در فصول کم­ گردشگر و اقامت در هتل­ های ارزان ­قیمت، می­توانند در کاهش هزینه ­های سفر به شما کمک کنند.


انتهای پیام/ر/4127


 


انتهای پیام/

برچسب ها: سفر
ارسال نظر
قالیشویی ادیب