بیش از نیمی از اهداف آموزشوپرورش از طریق مرکز سنجش محقق میشود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی در نشست با رئیس، معاونان و کارکنان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: تحقق یکپنجم اهداف آموزشوپرورش در این مرکز صورت میگیرد و این مرکز در چهارپنجم دیگر اهداف نیز بهطور غیرمستقیم مؤثر است.
وی با اشاره به اهمیت این مرکز در نقشآفرینی تصمیمهای نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: اگر عمیقاً بنگریم، بیش از نیمی از اهداف آموزشوپرورش از طریق این مرکز محقق میشود پس تحقق اهداف آموزشوپرورش به تلاش و دقت در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وابسته است.
وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه یکی از چالشها در همه دستگاهها، غفلت از اهداف و گرفتار شدن آنها در پیچوخمهای فرایند اداری است، تصریح کرد: ۹۵درصد فعالیت این مرکز سیاستگذاری است و ۵درصد کار اجرایی است، بنابراین باید نگرش راهبردی در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی داشته باشید. در نام این مرکز سه کلمه؛ سنجش، پایش و کیفیت را داریم؛ بنابراین باید دید چه چیزی را و چگونه میخواهیم سنجش کنیم و همچنین باید به پایش و کیفیت توجه داشت.
حاجی میرزایی، سادهترین تعریف از کیفیت را رضایت مخاطبان و ذینفعان جامعه عنوان کرد و افزود: باید مطالبات رهبر معظم انقلاب و نیازمندیهای نظام اسلامی و جامعه و اقتضائات رشد و تعالی افراد را احصا و بر اساس آن برای پایش و کیفیت برنامهریزی کنیم.
وی با اشاره به اینکه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باید برآورد و ارزیابی دقیقی از فعالیتهای نظام تعلیم و تربیت داشته باشد، اظهار کرد: امتحانات بخش کوچکی از اهداف این مرکز است.
وزیر آموزش و پرورش با برشمردن دستاوردهای مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: تأثیرگذاری در سیاستگذاریهای آموزشوپرورش باید مهمترین دستاورد این مرکز باشد.
حاجی میرزایی خطاب به مدیران و کارکنان مرکز سنجش اظهار کرد: اگر شما نقش خود را به خوبی ایفا کنید اهداف آموزش و پرورش نیز محقق خواهد شد؛ بنابراین تحول را باید در این مرکز مشاهده کرد. اگر سنجش با کیفیتی داشته باشیم پس تحول ایجاد کردهایم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وارد زیست بوم جدید شدیم و در حال نزدیک شدن به امتحانات باید در سنجش کاری محکم و با کیفیت متناسب با شرایط زیست بوم جدید انجام شود، افزود: بیش از پرداختن به حجم کارها کیفیت کار مهم است، بنابراین باید گزارش فعالیتها مشخص، منظم، سلسهوار، دقیق و با محتوای معین ارائه شود تا پایه برنامهریزیهای بعدی قرار گیرد، بنابراین نباید تصمیمگیریهای نظام تعلیم و تربیت بدون گزارشهای مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باشد.
انتهای پیام/4076/
انتهای پیام/