دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1399 - 21:09
وزیر آموزش و پرورش:‌

معلمی با روح ، حقیقت و هویت انسان مرتبط است

وزیر آموزش‌ و پرورش در آیین تکریم و معارفه مدیران ستادی این وزارتخانه گفت:‌ معلمی با روح، حقیقت و هویت انسان‌ها مرتبط است و باید قدردان آنها باشیم.
کد خبر : 527496
157698009.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا  از وزارت آموزش‌ و پرورش، محسن حاجی میرزایی در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و اداره کل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات و مشاوران وزیر در امور سنجش و ارزیابی و امور شاهد و ایثارگران سخن می گفت با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: اصل جانشینی یک اصل اساسی در آفرینش است و به‌طور دائمی اتفاق می‌افتد زیرا فرصت‌های آزمون و سنجیده شدن انسان‌ها را در محضر خدا قرار می‌دهد، بنابراین جابجایی‌ها عرصه سنجش انسان‌ها است.


وی ادامه داد: توفیق خدمت در آموزش‌وپرورش ناب‌ترین توفیق است و جنس کار آن شریف است و همه وجود انسان را دربرمی گیرد.


مجتبی زینی‌وند، رئیس سابق سازمان مدارس غیردولتی در بیان دستاوردهای این سازمان گفت: رتبه سازمان در طول سه سال از ۹۰به ۲۹ و سپس به رتبه شایسته کشوری بین دستگاه‌های دولتی رسید، تعداد مراکز پیش‌دبستانی در ۳سال گذشته از ۲۱به ۳۳هزار، نیروی انسانی شاغل در این مراکز از ۶۵ به ۱۱۱هزار و تعداد نوآموزان پیش‌دبستانی از ۶۸۵هزار نوآموز به بیش از ۱ میلیون نوآموز رسیده است.


وی افزود: ۱۷ آیین‌نامه و دستورالعمل در طول سه سال مصوب و ابلاغ‌شده است بنابراین ریل‌گذاری‌های تکمیلی در سازمان مدارس غیردولتی شده است.


مشاور وزیر در امور سنجش و ارزیابی غلامرضا کریمی گفت: در سه سال گذشته اصلاح مدارهایی در مرکز بین‌الملل صورت گرفته است و کارها به مسیر اصلی خودش در این مرکز بازگشته است.


وی بزرگ‌ترین چالش مرکز بین‌الملل را مشکلات ارزی دانست و گفت: برای حل این مشکل تمهیداتی انجام‌شده است و همچنین با استفاده از روش‌های جدید صرفه‌جویی‌هایی انجام شد به‌عنوان‌مثال سؤالات امتحانی که در طول هر ترم با پست ارسال می‌شد به‌صورت الکترونیکی انجام شد که ۳۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه داشت.


او در باره افتتاح مدارس مجازی ایرانیان عنوان کرد: این مدرسه شبیه شبکه شاد است و خدمات خوبی به دانش آموزان ایرانی خارج از کشور ارائه می‌دهد.


شهریار فولادوند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی نیز گفت:‌ تلاش‌های صورت گرفته درگذشته را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد و از آن تجارب برای ادامه حرکت روبه‌پیشرفت سازمان استفاده خواهیم کرد.


وی عنوان کرد: مدارس غیردولتی بخش واقعی نظام تعلیم و تربیت هستند؛ بنابراین باید به این بخش مانند سایر حوزه‌های تعلیم و تربیت نگاه و مسائل آن را نظارت، بررسی و رفع کرد.


دو عضو دیگر که در این نشست سخنانی بیان کردند محمدحسین کفراشی، مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی و زهرا مظفر مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران بودند.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته