دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1399 - 14:15
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با آنا:

قطعاً آمار مبتلایان به کرونا بالاتر از اعداد اعلامی است/ ضرورتی ندارد که گفته شود چند درصد مردم درگیر کرونا هستند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آمار مربوط به کرونا بالاتر از آمار اعلامی است، گفت: ضرورتی ندارد که وزیر کشور بگوید چند درصد از مردم درگیر کرونا هستند.
کد خبر : 545019
N83273928-72955923.jpg

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اخیراً وزیر کشور مدعی شد که تنها ۳ درصد مردم درگیر کرونا هستند. عبدالرضا رحمانی فضلی در توضیح این ادعا گفت که در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به کرونا ۳ درصد از مردم با کرونا درگیرند و ۹۷ درصد مردم در این خصوص هیچ نگرانی ندارند و سالم هستند.


وی دلیل تعطیلی‌هایی کرونایی و قرنطینه را متوجه جمعیت 3 درصدی کرونایی کرد و افزود: به‌خاطر این ۳ درصد مجبور می‌شویم تا ۹۷ درصد را در شرایط خاص قرار دهیم و تعطیلات و محدودیت بگذاریم.


در همین رابطه حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ارائه آمار از طرف افراد غیرکارشناس را اقدامی ناشایست ارزیابی کرد و گفت: در این مملکت هر فردی بدون اینکه تخصص و تجربه‌ای داشته باشد، راجع به هر مسئله‌ای اظهارنظر می‌کند و این قضیه در کشور به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است.


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اطلاع ندارم وزیر کشور در مورد آمار مربوط به کرونا چه گفته است، افزود: صحبت‌های اینجانب در خصوص اظهارنظر افراد درباره همه مسائل، کلی است. در حقیقت همه در مورد هر قضیه‌ای اظهارنظر می‌کنند غیر از متخصصین و کارشناسان آن رشته.


وی در واکنش به اینکه بسیاری معتقدند در بدترین حالت تنها یک الی 2 درصد جامعه درگیر کرونا هستند، تصریح کرد: آمار مربوط به کرونا به دو دسته مبتلایان به این ویروس و فوتی‌های ناشی از آن تقسیم می‌شود، البته تعداد زیادی از افراد مبتلا به کووید-19 شدند به دلیل عدم مراجعه به مراکز درمانی در آمار لحاظ نمی‌شوند. قطعا آمار مربوط به مبتلایان به کرونا بسیار بالاتر از این موارد است.


شهریاری در پاسخ به اینکه بنابراین آمار بیش از 3درصد است؟ خاطرنشان کرد: اصلا نمی‌شود تخمین زد و اینکه از هر 100 نفر، 3 نفر درگیر کرونا هستند، هم آمار قابل پیش‌بینی نیست. در واقع ضرورتی ندارد که بگوییم چند درصد از مردم درگیر کرونا هستند، این صحبت‌ها چه مشکلی را حل می‌کند؟ باید بیماران را شناسایی و درمان کنند.


نماینده مردم زاهدان در مجلس در رابطه با تأثیر تعطیلی‌ها و قرنطینه بر کاهش شیوع کرونا یادآور شد: هنوز زود است که در این مورد اظهارنظر شود و باید فرصت بدهیم.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته