بلوغ زودرس کودکان حداقل آسیب آموزش مجازی است/ منتظر ترکشهای روابط دختر و پسر در سنین پایین هستیم
مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار حوزه خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، به توضیح آثار و آسیبهای اجتماعی برقراری ارتباط میان دو جنس مخالف در سن پایین که یکی از آفات آموزش مجازی است، پرداخت و گفت: قبل از پیاده کردن هر طرح و برنامهای باید ابعاد منفی و مثبت آن توسط کارشناسان مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد نه اینکه اجازه دهیم طرح اجرا شود و در حین اجرا نقاط مثبت و منفی آن را پیدا کنیم.
این آسیبشناس اجتماعی افزود: طرح آموزش از راه دور یا آموزش مجازی که به دلیل گسترش کرونا، قرنطینه و خانهنشین شدن دانشآموزان اجرا شده، ابعاد مثبت و منفی متعددی دارد. ابعاد مثبت آن فاصله گرفتن از یکدیگر با هدف قطع زنجیره ابتلا به کووید-19، در خانه ماندن و تحصیل از راه دور است. در مقابل با توجه به اینکه دانشآموزان در سنین بلوغ و نوجوانی قرار دارند و آموزشهای لازم در مورد کاربرد فضای مجازی به طور واقعی و ملموس به آنها داده نشده است، لذا از این منظر نمیتوان طرح آموزش مجازی را کاملا مثبت در نظر گرفت.
وی مسلط نبودن والدین به فضای مجازی و عدم برخورداری آنها از سواد رسانهای را یکی دیگر از نقاط منفی طرح آموزش مجازی دانست و تصریح کرد: برقراری ارتباط در فضای مجازی بین دختران و پسران عوارض و آسیبهایی خواهد داشت که ممکن است تاکنون این عوارض روشن شده باشد و یا بعد از این شاهد ترکشهای آن خواهیم بود.
ابهری ادامه داد: به همین جهت خانوادههای باید با نظارت بر روند تحصیل فرزندان خود ابعاد منفی برقراری ارتباط با جنس مخالف را گوشزد کرده و اجازه ندهند که فرزندان وارد دریا و اقیانوس فضای مجازی شده و با استفاده از فیلترشکنها وارد فضاهایی شوند که با سن و شرایط عقلی آنها تناسبی ندارد.
این رفتارشناس بلوغ زودرس و برقراری رابطه با جنس مخالف را از کمترین آثار منفی و عوارض استفاده غیراصولی دانشآموزان از فضای مجازی قلمداد کرد و در پایان یادآور شد: البته همه دانشآموزان به فضای مجازی دسترسی ندارند و بسیاری از خانوادهها برای تهیه گوشیهای هوشمند و تبلت دچار مشکل هستند همچنان که در جراید خبر خودکشی دانشآموزان به علت نداشتن گوشی هوشمند و یا تبلت مشاهده میشود.
انتهای پیام/4076/پ
انتهای پیام/