دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حجت‌الاسلام حسینی: دانشجو موتور حرکت قطار انقلاب است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: آمادگی فکری و روحی و قدرت اثر گذاری در دانشجو همواره بوده، بنابراین دانشجو درجامعه به عنوان موتور حرکت قطار انقلاب اسلامی است.
کد خبر : 54487

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر سید شهاب الدین حسینی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در واحد مراغه با تبیین جایگاه دانشجو در وضعیت کنونی و توجه به مسئولیت‌ها و رسالت‌های خطیر دانشجویان اظهار کرد: بنا به بیانات پیامبر رحمت و مغفرت حضرت رسول اکرم (ص) کسی که دانشجو است فرق او با دیگران فرق بین مرگ و حیات است. علم، زندگی است، علم، حیات است و علم برای انسان، سر زندگی است. حضرت علی (ع) می‌فرماید: ‌‌نهایت فضیلت‌ها هم با علم است. اگر دنبال شکوفایی عقل هستیم، بهترین راه تمسک به علم است. علم مصباح عقل است. بهترین راهنما برای انسان عقل و علم است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: نباید روز دانشجو را محدود به ۱۶آذر ۱۳۳۲ بدانیم. چهار دوره در این رابطه قابل تصور است. اولین دوره برمی گردد به سال ۱۳۲۰ زمان حکومت رضا شاه قلدر. دومین دوره به ۱۶آذر۱۳۳۲ برمی گردد که رسما آغازگر جنبش دانشجویی بود. دوره سوم از ۱۶ آذر ۳۲ شروع و تا افشاگری امام ره در سال ۱۳۴۱ ادامه داشت و دوره چهارم از سال ۴۱ شکل گرفت و تا امروز نیز با هشیاری واهتمام دانشجویان انقلابی و پیرو خط امام و رهبری ادامه دارد.
وی با توجه به بحث جریان‌شناسی در فعالیتهای دانشجویی خاطرنشان کرد: بحث عدالت خواهی با آزادی خواهی دو مقوله و واژه متفاوت است و در این زمینه اعمال سلیقه‌ها و تحمیل عقیده‌ها وجهه این دو را بیش از پیش متمایز و آگاهی روزافزون دانشجویان را می‌طلبد. دانشجو همواره باید آرمانخواه باشد. نشاط، یکی از خصوصیات دانشجویان است که باید همواره مورد توجه مسئولان قرار گیرد، حس آزادی خواهی – نه آن آزادی مطلق و نه آزادی به شیوه و معنای غربی - بلکه آزادی به معنای حریت، آزاد اندیشی و تفکر آزاد منشانه وقتی در کنار عدالتخواهی قرار بگیرد، دانشجو را با سایر خصلت‌های ویژه‌اش در جایگاه والا و رفیعی قرارمی دهد.


حسینی یادآور شد: دانشجو اگر در جایی فساد دید، اگر در جایی بی‌عدالتی دید، اگر جایی انحراف دید، ابتذال و بی‌بند و باری دید، براساس شور و نشاط دانشجویی خود و حس و انگیزه آرمانخواهی، باید تأثیرگذار باشد.
این مسئول مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری از دانشجویان فرهیخته را چنین برشمرد: تغذیه معنوی و تحلیل سیاسی به این معنا که دانشجو نباید دیکته پذیر باشد، خود سازی، تهذیب نفس و اخلاق، تعمیق معرفت دینی و تقویت بنیانهای اخلاقی و انقلابی‌گری، حرکت منطقی، متین، عالمانه و بدورازجنجال و تندروی، ارتقای قدرت تحلیل و فهم سیاسی و تفکر نو، ایده نو، خلاقیت و تولید علم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته