دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 09:50

امام جمعه تویسرکان پیشنهاد داد: حضور هفتگی مسئولان شهر در دانشگاه و توضیح به دانشجویان

امام جمعه تویسرکان در دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داد که اگر دانشگاه تمایل داشته باشد هر هفته از مسئولان شهرستان دعوت کند تا در حضور دانشجویان و مسئولان دانشگاه درباره مسائل و اقدامات ارگان متبوع خود توضیحاتی بیان کنند.
کد خبر : 54455

به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام مرتضی موحدی در سخنانی در مراسم روز دانشجو دانشگاه آزاد تویسرکان گفت: افتخار می‌کنیم در کشور میراث دار جوانانی هستیم که خون و جان خود را فدا کردند اما زیر بار زور و استکبار نرفتند.


وی با تاکید بر اینکه اسلام دیکتاتوری را نمی‌پذیرد، بیان کرد: اسلام در قرآن خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید: در امر حکومت با مردم مشورت کن و نظام ما که بر پایه و اساس اسلام ناب بنا شده است مشورت را در قالب برگزاری انتخابات آزاد به منصه ظهور رسانده است.


نماینده ولی فقیه در شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه دانشگاه باید مطالبه‌گر باشد، گفت: تا مردم ما مطالبه سازماندهی شده از نهادها نداشته باشند امور کشور طبق خواسته شان پیشرفت نمی‌کند.


وی پیشنهاد داد که اگر دانشگاه تمایل داشته باشد هر هفته از مسئولان شهرستان دعوت کند تا در حضور دانشجویان و مسئولان دانشگاه درباره مسائل و اقدامات ارگان متبوع خود توضیحاتی بیان کنند، بنده قول می‌دهم هر هماهنگی که برای این کار لازم باشد را پیگیری کنم، در این صورت مسئولان شهرستان خود را بیش از گذشته موظف به انجام حسن کار می‌دانند و امور بهتر پیش می‌رود.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان هم در خصوص گرامیداشت روز ۱۶ آذر گفت: در سال ۱۳۳۲ در پی یورش نیروهای امنیتی و گارد شاهنشاهی به دانشکدۀ فنی دانشگاه تهران و درگیری میان آنان و دانشجویان، سه دانشجوی این دانشگاه به نام‌های آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی کشته و گروه دیگری مجروح و بازداشت شدند و جان خود را تقدیم و فدای آزادی این مملکت کردند.


دکتر محمد حکمتی با بیان اینکه حیف است در این مراسم از جایگاه علم و عالم چیزی گفته نشود، افزود: کسی که دنبال علم و دانش است علاوه بر نجات خود به فکر نجات کل جامعه است و به همین خاطر است که در ادبیات ما نیز مقام عالم را از مقام عارف بالا‌تر دانسته‌اند زیرا عارف تنها خود را نجات می‌دهد اما عالم با علم خود جامعه‌ای را از خطر سقوط و نابودی می‌رهاند.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان به دانشجویان قول داد یک جلسه تریبون آزاد برای شنیدن انتقاد، پیشنهاد و نظرهای دانشجویان در رابطه با مسائل و مشکلات دانشگاه برگزار کند.


در ادامه برنامه، گروه موسیقی به اجرای زندهٔ موسیقی سنتی پرداختند و پس از آن پخش یک کلیپ دانشجویی و پایان بخش مراسم نیز تقدیر از دانشجویان ممتاز واحد تویسرکان بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته