دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1399 - 12:01
عضو شورای شهر تهران:

دولت در خرید 500 دستگاه اتوبوس و ساخت 110 واگن ملی برای تهران مشارکت کند

عضو شورای شهر تهران گفت: دولت در تأمین منابع خرید 500 دستگاه اتوبوس و تأمین ساخت 110 دستگاه واگن ملی مشارکت کند تا بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی تهران در شرایط کرونا در سال 99 رفع شود.
کد خبر : 544402

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمود میرلوحی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با لزوم مشارکت دولت در تأمین ناوگان حمل و نقل شهری، اظهار کرد: در قوانین متعدد به‌ویژه هدفمندی یارانه‌ها و صرفه‌جویی سوخت و حمل و نقل ریلی بر حمل ونقل عمومی شهری تأکید شده و در دولت یازدهم و دوازدهم نیز مصوبات قابل توجهی در شورای اقتصاد و لوایح دولت صورت گرفته است.


وی ادامه داد: با وجود تصمیمات و مصوبات 10 سال گذشته همچنان دولت، اتوبوسی به تهران نداده و سال‌ها است که تأمین واگن مترو با مانع روبه‌رو است و مناقصات خرید واگن از خارج نیز به دلیل تحریم به نتیجه نمی‌رسد.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که شهرداری تهران در جهت رفع تنگناها، خرید اتوبوس ساخت داخل و ساخت قطار ملی را در دستور کار قرار داده، گفت: شهرداری تهران تاکنون 250 اتوبوس خریداری کرده که 100 دستگاه آن تحویل داده شده و برای تحویل 500 دستگاه اتوبوس دیگر تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است.


میرلوحی افزود: از رئیس جمهور انتظار می‌رود تا به شکرانه سرنگونی ترامپ، دستور تأمین منابع خرید 500 دستگاه اتوبوس و تأمین ساخت 110 دستگاه واگن ملی در سال 99 صادر کند تا دولت در این امر مشارکت کرده و با تزریق یک هزار دستگاه اتوبوس و 110 واگن ملی، بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی تهران در شرایط کرونا رفع شود.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته