دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1399 - 13:15
معاون درمان وزارت بهداشت:

داوطلبان هلال‌احمر به کمک بیمارستان‌ها می‌آیند

معاون درمان وزارت بهداشت از حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر در بیمارستان‌ها برای کمک به بیماران خبر داد.
کد خبر : 544385

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، قاسم جان‌بابایی در مراسم اهدای نفس که صبح امروز در پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: در اسفندماه که با بار شدید کرونا مواجه شدیم کمتر از یک الی دو هفته خیرین در تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان و وسایل رفاهی در کنار ما بودند و امیدوارم فرصتی پیش بیاید تا قدردان زحمات آنها باشیم.


وی با اشاره به اینکه کرونا درس آموخته های زیادی برای ما دارد، گفت: حتی کشورهایی که کمتر از ده الی ۱۵ مرگ و میر داشتند امروز در پیک مجدد بیماری با افزایش مرگ و میر مواجه شده اند.


معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این بیماری تا زمانی که وجود دارد می تواند خطرناک باشد و باعث مرگ و میر شود و آسیب‌های زیادی وارد کند تا زمانی که این ویروس وجود دارد قطعا ما شرایط سختی داریم.


جان بابایی تصریح کرد: درصدی از بیماران نیاز به بستری در بیمارستان دارند و درصدی از بیماران می توانند در خانه درمان شوند و موثرترین اقدام درمانی برای آنها اکسیژن است و درمان های دارویی مکمل هستند و اکسیژن مناسب می تواند مرگ و میر را کاهش دهد.


وی ادامه داد: خیرین در زمینه تهیه کپسول های اکسیژن به ما کمک کردند و امروز بخشی از این اقدامات را شاهد هستیم. این کار می تواند با کمک خیرین و مردم ادامه داشته باشد و مردم می توانند حتی نذر اکسیژن کنند.


جان باباییبا بیان اینکه در شرایط سخت امروز بستری ها در بیمارستان افزایش یافته، خاطرنشان کرد: در یک دوره در تابستان شاهد بودیم به دلیل استفاده از کولر و وسایل سرمایشی بار بیماری افزایش پیدا کرد. قطعا در زمستان نیز شرایط سخت تری خواهیم داشت و البته امیدوارم این چنین نباشد اما باید برای آن برنامه ریزی کنیم و با کمک مردم و خیرین بتوانیم این نذر را ادامه داده و بتوانیم بسیاری از خدمات را در منزل ارائه دهیم.


معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در زمانی که بیمار در خانه باشد خانواده کمتر استرس دارد و بیمار با دریافت اکسیژن مناسب می تواند دوره بیماری را کاهش دهد.


جان بابایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره استفاده از داوطلبان در بیمارستان ها گفت: می توانیم از داوطلبان جمعیت هلال احمر برای حضور در بیمارستان ها استفاده کنیم چرا که نمی توانیم از همراهان بیمار کمک بگیریم و حضور همراه می تواند باعث افزایش بیماری شود اما با توجه به سابقه هلال احمر و خیرین معتقدم این طرح بسیار خوب خواهد بود.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته